    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: USB Power Pack z wbudowanym ogniwem słonecznym
    Date: Fri, 4 Mar 2016 20:25:19 -0600

    "JaNus" <bez@adresu> wrote in message
    news:56d9d573$0$651$65785112@news.neostrada.pl...
    > Ale raczej nie chodzi o to, aby "nasypać w aku do pełna", a jedynie
    > _awaryjnie_ zasilić go na tyle, by dokończyć rozmowę, i ewentualnie mieć
    > jako-tako gotowy do kolejnej. Jednak zgodzę się, że lepszy jest "zwykły"
    > powerPack, zawierający baterię jedynie, _bez_ fotopanelu, który
    > 1. Swoje miejsce zajmuje, i ciut waży.
    > 2. Aby dał cokolwiek, to trzeba go umieścić w nasłonecznoinym miejscu
    > i... co? Pilnować aby nikt nie ukradł? Śmiechu warte.

    A wyobraź sobie, że idziesz na wycieczkę, śpisz w namiocie...
    Jesteś kilka dni od cywilizacji - taki powerpack z panelem fotovoltaicznym
    może się w takiej sytuacji przydać - nasłonecznienie masz, powiesisz go
    np. na plecaku i idziesz - nikt Ci go chyba nie ukradnie w czasie marszu?

    > Powtórzę więc ponownie:

    Masło maślane :-)

    > to już znacznie lepsza jest zapasowa bateria + taka
    > konstrukcja urządzenia z niej mającego skorzystać (czy to telefon,
    > tablet, czy lapek) aby wymiana ogniwa była jak najprostsza! Czemuż
    > producenci uparcie robią w tym zakresie jak najtrudniej? Ot, zagadka!

    Nie jest to zagadką wcale - klient chce telefon cieniutki i wyglądający
    ładnie - wszelkie baterie które mają mieć swoją własną trwałość muszą
    być w twardej obudowie, a więc muszą mieć plastikowe pudełko,
    z kontaktami - telefon też od strony baterii nie może być całkiem
    otwarty z gołą elektroniką, a więc też musi mieć jakąś wewnętrzną
    przegrodę, obudowę - to zabiera cenne milimetry... Dodatkowo
    zawodność kontaktów takiej baterii - sprężynki, blaszki często się
    wyrabiają i nie kontaktują pewnie - miałem ten problem w Nokii E52.

    Więc jednak lepszy jest jeden powerpack, zwłaszcza jak masz więcej
    niż jedno urządzenie - takim powerpackiem naładujesz ich kilka
    a wymienna bateria będzie pasować zwykle tylko do jednego urządzenia.