  • Data: 2016-12-05 16:38:20
    Temat: Re: USB-C czy to krok wstecz w ładowaniu?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-12-05 o 11:02, J.F. pisze:

    > w micro USB tez sa cieniutkie, a w USB-C jednak jest ich 4x wiecej.

    Tak, o tym już wspominałem, że to korzyść. Mogę jeszcze dodać, że jest
    drugie zabezpieczenie w postaci bardzo małego prądu ładowania zaraz po
    podłączeniu, co chroni styki przed tym właśnie newralgicznym momentem.

    > Akurat twoje klopoty moga wynikac z niskiego pradu.
    >
    > No i macania brudnymi paluchami :-)

    Hipotetycznie owszem :-) Styków SD nie macam. Nieczęsto przekładam kartę
    do czytnika (zazwyczaj kablem z aparatu ściągam foty). Niemniej jednak
    chemiczne umycie styków gołym okiem widać, że przywróciło równomierny
    złoty kolor. Telefon nosisz przy sobie, gniazdo nie jest zabezpieczone
    przed zanieczyszczeniami czy zachlapaniem wodą. Gdy otwierasz telefon
    trochę używany to z każdego zakamarka (osłony głośnika, okolic
    mikrofonu, przycisków mechanicznych) mnóstwo śmieci można wygrzebać. Tak
    więc w sposób naturalny takie gniazdo jest bardziej podatne na utratę
    przewodności.

    > Ale zauwaz mechanizm tego problemu.
    > I ... czy on dotyczy wtyczki/gniazdka USB-C ? Chyba nie.

    Amazon wyraźnie pisze o USB-C. Pal sześć jeśli chodzi o foty
    użytkowników. Amazon zdecydował się na dopuszczenie do sprzedaży
    przewodów posiadających akceptację USB Implementers Forum. To oficjalny
    komunikat w "Policy" Amazona. Ja tego nie wymyśliłem. Dodam, że stało
    się to po tym jak podczas testów oferty Amazona 30% przewodów USB-C nie
    nadawało się do użytku.

    Mało tego sam Apple z własnymi oryginalnymi kablami miał ten sam problem
    i za darmo wymieniał je użytkownikom.

    http://www.laptopmag.com/articles/apple-usb-type-c-r
    ecall

    Chodziło o to, że laptopy (nie wiem czy telefony również) tej marki
    wyłączają się gdy stwierdzą, ze kabel ma zbyt duże straty. W efekcie
    niektóre urządzenia w ogóle nie uruchamiały się po rozładowaniu baterii.

    Naprawdę sporo jest takich przypadków. Inaczej nie zwróciłbym uwagi na to.

    > Ale te wyzsze napiecia nadal tam sa, w specyfikacji.
    > Tylko nieobowiazkowe.

    Sęk w tym, że ładuję swój telefon ładowarką a nie specyfikacją :-) Na 3
    modelach telefonów z USB-C jakie mam u siebie WSZYSTKIE ładowane są z
    5V. Mało tego (test sprzed chwili), po podłączeniu telefonu do ładowarki
    QC2 przez oryginalny kabel USB-C -> USB-A, telefon nawet nie próbuje
    negocjować wyższego napięcia. Ta sama ładowarka z nexusem 6 (microUSB)
    podaje 9V.