  • Data: 2016-12-08 13:32:59
    Temat: Re: USB-C czy to krok wstecz w ładowaniu?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-12-07 o 00:49, re pisze:

    > Ale po ilu stuknięciach tak masz ?!

    Ciężko powiedzieć. W przypadku zmywarki 3 lata, średnio 2x w tygodniu
    była używana. Ile razy na 1 mycie włączał się przekaźnik? Nie wiem. W
    każdym razie nie jest to oszałamiająca liczba "stuknięć".

    > Przekaźniki w sprzęcie domowym (albo
    > np samochodach) nie kończą się od naturalnego wypalenia styków.

    Zupełnie nie zgadzam się z Tobą. W moim ex-aucie osobiście dwukrotnie
    wymieniałem się przekaźnik z czego jeden z nich usmażył się do tego
    stopnia, że jego gniazdo w puszce szlag trafił. Drugi to od wspomnianej
    dmuchawy. Smrodek palonej elektroniki i ... po chwili zero nadmuchu.

    Pamiętasz dawne pralki z mechanicznymi programatorami oraz to jak często
    upalały się w nich styki od włączania grzałki? To nie przekaźnik co
    prawda ale styki... o nich mówimy.

    > Te
    > wtyczki USB też nie skończą się od wypalenia styków przy włączaniu tylko
    > co najwyżej niemożności ciągłego przewodzenia tak dużego prądu. Nie
    > zajarzy Ci się tam stabilny łuk tylko co najwyżej z braku kontaktu styki
    > rozgrzeją do czerwoności.

    Więc o tym właśnie piszę :) Nie wiem czy akurat "stabilny łuk" potrzebny
    jest do zniszczenia styku czy może wiele krótkotrwałych. Doktoratu z
    upalania styków nie posiadam :-) Jednakże wiem, że gdziekolwiek jest
    duży prąd, to rośnie nieliniowo ryzyko uszkodzenia sprzętu.