  • Data: 2016-12-07 00:49:49
    Temat: Re: USB-C czy to krok wstecz w ładowaniu?
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek"

    > A co w nim newralgicznego ? To jest tak samo newralgiczny moment jak
    > zwieranie styków przekaźnika. Przekaźnik nieużywany ma styki pokryte
    > nalotem, używany odkryte. Przy każdym cyknięciu upala się trochę i
    > dzięki temu potem dobrze przewodzi.

    Ryzykowna bardzo teoria :-D Gdybym nie jeden raz widział zwęglony
    przekaźnik, to nic bym nie mówił :-D

    Jest dokładnie odwrotnie niż piszesz. Iskrzenie styków w przekaźniku
    powoduje iż zmienia się ich kształt. Zazwyczaj na stykach są półkule lub
    płaskie "guziki" z metalu trudno utleniającego się. Każde iskrzenie
    niszczy powierzchnię styku obu. Po pewnym czasie powierzchnia kontaktowa
    maleje bo obie strony przestają być do siebie dopasowane geometrycznie.
    Np. w tych "półkulach" widywałem nawet, że jedna z nich zrobiła się
    wklęsła bo wypaliło jej środek. Gromadzi się na nich czarny nagar
    wskutek wysokiej temperatury. Końcowym etapem życia przekaźnika jest łuk
    elektryczny, wysoka temperatura i stopienie całości.

    To nie muszą być przekaźniki energetyczne aby coś takiego powstało. Np.
    konkretnie przekaźnik od dmuchawy w aucie albo przekaźnik kontaktronowy
    w sterowniku zmywarki.
    ---
    Ale po ilu stuknięciach tak masz ?! Przekaźniki w sprzęcie domowym (albo np
    samochodach) nie kończą się od naturalnego wypalenia styków. Te wtyczki USB
    też nie skończą się od wypalenia styków przy włączaniu tylko co najwyżej
    niemożności ciągłego przewodzenia tak dużego prądu. Nie zajarzy Ci się tam
    stabilny łuk tylko co najwyżej z braku kontaktu styki rozgrzeją do
    czerwoności.