  • Data: 2016-12-08 14:04:26
    Temat: Re: USB-C czy to krok wstecz w ładowaniu?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:o2bjtr$ki8$...@n...icm.edu.pl...
    W dniu 2016-12-07 o 00:49, re pisze:
    >Ciężko powiedzieć. W przypadku zmywarki 3 lata, średnio 2x w tygodniu
    >była używana. Ile razy na 1 mycie włączał się przekaźnik? Nie wiem. W
    >każdym razie nie jest to oszałamiająca liczba "stuknięć".

    Warunki w samochodzie inne - przy 12V luk niemal nie grozi.

    >Zupełnie nie zgadzam się z Tobą. W moim ex-aucie osobiście dwukrotnie
    >wymieniałem się przekaźnik z czego jeden z nich usmażył się do tego
    >stopnia, że jego gniazdo w puszce szlag trafił.

    Moze wlasnie od gniazda poszlo uszkodzenie.

    Przekazniki w aucie ... niemal wieczne. Ja jeszcze zadnego nie
    wymienialem.
    Zreszta duzo przelaczen tam nie maja, ale przerywac kierunkowskazow
    troche ich ma ... i tez niemal wieczny.

    >Pamiętasz dawne pralki z mechanicznymi programatorami oraz to jak
    >często upalały się w nich styki od włączania grzałki? To nie
    >przekaźnik co prawda ale styki... o nich mówimy.

    W jednych czesto, a ja mialem Polara, zdazyl przerdzewiec, spalil dwa
    kondensatory od silnika, a programator dzialal w najlepsze.
    Zreszta nastepna tez ma mechaniczny i trudo policzyc ile to juz lat.

    A te "elektroniczne" tez grzalke przekaznikiem wlaczaja :-)

    >Więc o tym właśnie piszę :) Nie wiem czy akurat "stabilny łuk"
    >potrzebny jest do zniszczenia styku czy może wiele krótkotrwałych.

    Krotkotrwaly niszczy malo - ale sie kumuluje.
    Stabilny moze zniszczyc w pare sekund - ale raczej nie grozi.

    Grozi cos innego - cienka warstwa tlenkow, przekaznik wlaczony, przy
    duzym pradzie styki sie grzeja a czasem nawet malutki luk tam widac
    ... i goraco sie robi. Tak umiarkowanie goraco - ale przekaznik sie
    zwegla, gniazdo sie niszczy,

    >Jednakże wiem, że gdziekolwiek jest duży prąd, to rośnie nieliniowo
    >ryzyko uszkodzenia sprzętu.

    Takie lokomotywy to co chwile staja z powodu awarii, prad w sieci co
    chwile zanika, bo w elektrowni awaria goni awarie - i wszedzie tam
    duze prady plyna :-)

    Tylko we Wroclawiu tramwaje musza uwazac :-)

    J.