  • Data: 2016-12-08 20:15:55
    Temat: Re: USB-C czy to krok wstecz w ładowaniu?
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek"

    > Ale po ilu stuknięciach tak masz ?!

    Ciężko powiedzieć. W przypadku zmywarki 3 lata, średnio 2x w tygodniu
    była używana. Ile razy na 1 mycie włączał się przekaźnik? Nie wiem. W
    każdym razie nie jest to oszałamiająca liczba "stuknięć".
    ---
    No to nie ma nad czym zastanawiać się, po prostu wadliwe urządzenia
    kupujesz. Bywa, mnie też raz w życiu przekaźnik uszkodził się.

    > Przekaźniki w sprzęcie domowym (albo
    > np samochodach) nie kończą się od naturalnego wypalenia styków.

    Zupełnie nie zgadzam się z Tobą. W moim ex-aucie osobiście dwukrotnie
    wymieniałem się przekaźnik z czego jeden z nich usmażył się do tego
    stopnia, że jego gniazdo w puszce szlag trafił. Drugi to od wspomnianej
    dmuchawy. Smrodek palonej elektroniki i ... po chwili zero nadmuchu.
    ---
    No i popatrz, a u mnie to ten właśnie jedyny przypadek w życiu. W
    kilkuletnim samochodzie z salonu, w 19-letnim jakoś żadne przekaźniki nie
    chciały się zepsuć i teraz w kilkuletnim też nie chcą, więc oceniam to jako
    wadę a nie normalne zużycie. Nawet dla wymiany kupiłem 2 takie przekaźniki i
    jakoś drugi czeka już z 10 lat. Co się smaży ... kostki reflektorów H5 czy
    jakieś takie fiatowskie. Nic tu nie przełącza się a jednak pali się.

    Pamiętasz dawne pralki z mechanicznymi programatorami oraz to jak często
    upalały się w nich styki od włączania grzałki? To nie przekaźnik co
    prawda ale styki... o nich mówimy.
    ---
    Więc ... jeszcze kilka lat temu miałem pralkę PS663P Bio, która, jak czytam
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Polar_PS_663_Bio, miała przekaźnik, który
    oczywiście nigdy nie zepsuł się. Programator ... pod koniec eksploatacji
    skończył się bezstykowy silniczek, chyba tam magnes był czy jakoś tak,
    został wymieniony, silniczek nie programator. Pralka skończyła żywot po 25
    latach, jak przerdzewiał bęben. Co się paliło ... przyłącze grzałki i chyba
    uzwojenia elektrozaworów. Wcześniejsza pralka, rodziców, też Polar, ale ..
    zwykły 663 BIO, nie P, nie miała przekaźnika, ponoć nie zepsuł się
    programator, ja też niczego takiego nie kojarzę. Paliło się ... bezstykowy
    silnik główny, bezstykowy silnik pompki i być może uzwojenia elektrozaworów.
    A i w obu tych pralkach obudowa była mocno pordzewiała :-)

    > Te
    > wtyczki USB też nie skończą się od wypalenia styków przy włączaniu tylko
    > co najwyżej niemożności ciągłego przewodzenia tak dużego prądu. Nie
    > zajarzy Ci się tam stabilny łuk tylko co najwyżej z braku kontaktu styki
    > rozgrzeją do czerwoności.

    Więc o tym właśnie piszę :) Nie wiem czy akurat "stabilny łuk" potrzebny
    jest do zniszczenia styku czy może wiele krótkotrwałych. Doktoratu z
    upalania styków nie posiadam :-) Jednakże wiem, że gdziekolwiek jest
    duży prąd, to rośnie nieliniowo ryzyko uszkodzenia sprzętu.
    ---
    Mówię Ci tylko, że załączanie gniazdka nie jest specjalnie newralgiczne.
    Duży prąd oczywiście ogólnie jest podejrzany, ale USB Type-C, z tego co
    poczytałem, nie podejrzewam bardziej o duży prąd niż Micro USB. Choć
    oczywiście nie kwestionuję, że Ty akurat masz pewne przesłanki faktyczne by
    się bać. Ale to gadanie o Type-C kojarzy mi się w tym momencie właśnie z
    programatorami tych pralek, które jakoś nie chciały się u mnie psuć choć
    tyle o tym w prasie majsterkowiczów pisano, że nawet myślałem o robieniu
    programatora elektronicznego, ale jak bęben się skończył to uznałem, że mój
    cudowny programator pralki nie odnowi :-)