  • Data: 2016-12-05 11:02:14
    Temat: Re: USB-C czy to krok wstecz w ładowaniu?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:o21ujk$l8g$...@n...icm.edu.pl...
    W dniu 2016-12-02 o 15:17, J.F. pisze:

    >Zgoda, jednakże lepiej wywalić jeden telefon na 100.000 niż jeden na
    >1000. Styki prędzej czy później zostaną zanieczyszczone, co przy
    >kilku cieniutkich drucikach i 3 czy 5A da katastrofę.

    w micro USB tez sa cieniutkie, a w USB-C jednak jest ich 4x wiecej.

    > A syf zbiera się na wszystkim. Właśnie przed chwilą po raz 3ci czy
    > 4ty doświadczyłem braku kontaktu karty SD Sandisk Extreme w
    > aparacie fotograficznym. Prąd jest tam żaden a jednak... Gdyby
    > płynęły tam 3A miałbym już sprzęt do zezłomowania. A styki pozłacane
    > niby itd.

    Akurat twoje klopoty moga wynikac z niskiego pradu.

    No i macania brudnymi paluchami :-)

    >Znów przytoczę banowanie przez Amazona kabli USB-C, które palą
    >sprzęt. Oni raczej nie wyssali sobie tego problemu z palca.

    Ale zauwaz mechanizm tego problemu.
    I ... czy on dotyczy wtyczki/gniazdka USB-C ? Chyba nie.

    >No więc właśnie.

    Troche mi sie pomylilo - ma 20V, a A tylko 10.
    Tez duzo ... ale czy 40V byloby lepsze ?

    >Ok, ale microUSB już dawno "wyhodowało" standardy 9 czy 12V. USB-C (w
    >praktyce) zrobiło krok wstecz i zaczyna znów od porzuconych 5V.

    Ale te wyzsze napiecia nadal tam sa, w specyfikacji.
    Tylko nieobowiazkowe.

    J.