    From: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: UL1261 jeszcze raz
    Date: Thu, 20 Jan 2011 18:57:01 +0000 (UTC)

    On Thu, 20 Jan 2011 13:57:49 +0100, Atlantis <n...@n...pl> wrote:

    > Przyszła mi do głowy jeszcze jedna kwestia, gdy porównywałem obydwa
    > schematy. Ktoś mógłby rzucić okiem?
    >
    > http://www.mt.com.pl/archiwum/85-Nw-05-Stereodekoder
    .pdf
    > http://www.mt.com.pl/archiwum/86-Nw-08-Programowany_
    tuner_FM.pdf

    > W pierwszym przypadku pin 11 scalaka jest połączony przez diodę z
    > potencjometrem, praca w trybie mono lub stereo zależy od umiejscowienia
    > suwaka po stronie masy lub plusa zasilania. W drugim (tuner) pin 11 wisi
    > w powietrzu - nie jest połączony ani z masą, ani z plusem zasilania. Czy
    > tutaj może leżeć źródło problemu?

    Na schemacie aplikacyjnym UL1621 pin 11 jest oznaczony jako "wyjście
    19kHz oraz wejście automatycznej regulacji separacji kanałów" i wisi
    "w powietrzu".

    W książce T.Masewicza "Radioelektronika dla praktyków" jest dokładny
    opis działania UL1621; pisze tam: "Blok 13 (na schemacie blokowym)
    umożliwia płynną regulację separacji kanałów zależnie od wartości
    napięcia stałego na końcówce 11 układu scalonego. Ma to duże
    znaczenie przy odbiorze słabych sygnałów."

    Jednak na schemacie aplikacyjnym w tejże książce pin 11 też jest
    niepodłączony.

    Ja bym 11 podłączył przez dzielnik napięcia na potencjometrze (z
    redukcją prądu do paru mA) i popróbował kręcić...

    Powodzenia
    --
    Artur Stachura