  • Data: 2013-11-17 17:43:42
    Temat: Re: UFO nad Gocławiem? :) (Raczej OT, ale chyba nie do końca)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Marek napisał:

    > A sam jesteś przekonany, że to co widziałeś na pewno było nie z tego
    > świata i że w ogółe zdarzenie pochodzi z jawy a nie było snem?

    Tego w ogóle nie da się rozpatrywać w kategoriach przekonań. Ponieważ
    ja to *widziałem*, więc było to dla mnie zjawisko z *tego* świata.
    Trzeba brać pod uwagę, że byłem wtedy w wieku, w którym wiele rzeczy
    widzi się po raz pierwszy. Dziecko uczy się świata i na podstawie
    obserwacji tworzy sobie obraz jego reguł. Dorosły, obserwując, ocenia
    zgodność obserwacji ze znanymi sobie regułami. Gdybym wtedy zobaczył
    na ulicy wielbłada, to by mnie to bardziej zdziwiło. Syntetyczny obraz
    tego, co i kto może chodzić albo jeździć po ulicach miasta, miałem już
    wtedy wyrobiony. A cóż mogłem wiedzieć o obiektach latających? Niewiele.
    Pytałem później dorosłych, co to mogło być. Ale nie w ten sposób "mamo,
    tato, widziałem UFO!". W ogóle w ten sposób nie myślałem. Oczywiście
    niczego konkretnego w odpowiedzi nie usłyszałem.

    A czy to mógł być sen? Nie, na pewno nie. Nie śniło mi się to wszystko
    w nocy. Ktoś może powiedzieć "zwyczajnie ci się wydawało". Ale to też
    nie to. Zwyczajnie może się wydawać, że listonosz z listem, a to tylko
    wujek Kazik na rowerze. Coś, co ze szczegółami pamięta się po 45 latach
    nie jest takie tam zwyczajne. Gdyby łyknąć LSD, to takie wizje można
    uznać za normę. Ale ja nic nie łykałem, wszystko trwało może 15 sekund,
    a przed i po było zupełnie normalnie -- domy, ludzie na ulicy, samochody.

    Może nie był to realny obiekt, tylko efekt mojej imaginacji? Ale to by
    było równie niezwykłe, co statek Obcych. Są tacy, co wzruszają ramionami
    i mówią, że takie rzeczy to "zwykła" [auto]sugestia. Bo tylu ludzi już
    widziało latające spodki, że to żaden news. Spotakałem się (już później)
    z relacjami o UFO -- faktycznie były przewaznie opisy talerzy. A to moje
    "coś" wyglądało zupełnie inaczej. Na pewno się nie zasugerowałem, nie
    zawirusowałem, nie zamemowałem. Opisu czy rysunku zgodnego z moimi
    obserwacjami nie spotkałem nigdy.

    Jarek

    --
    To sen...