  • 1. Data: 2013-11-16 13:50:07
    Temat: UFO nad Gocławiem? :) (Raczej OT, ale chyba nie do końca)
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Wczoraj, tj. w piątek 15.11.2013, "szłem" sobie ze swieżo nabytym aparatem,
    do Tesco po kartę pamięci, nabyłem, jest OK.
    Jak tam szedłem, jeszcze bez karty, to nad osiedlem obok zauważyłem
    zjawisko:
    https://www.youtube.com/watch?v=h5yOD_eWZsk
    (kiepskiej jakości, ale dopiero to rozgryzam, Fuji XP150)
    Był to obiekt, który cyklicznie zmienial kolor R-G-B-R-G-B-itd.
    częstotliwość widać na filmiku.
    Poruszał się zupełnie bezgłośnie (wytężałem ucho i nic), bardzo równo i
    dynamicznie, po liniach prostych i po łukach. Wzrok niestety za słaby, aby
    lepiej się przyjrzeć, obiekt świecący chyyba miał jednak kształt trójkąta.
    Mógł to być zdalnie sterowany helikopter-zabawka? Bo moment przyspieszenia,
    czy hamowania był ciut wydaje mi się przyduży, jak na taką rzecz...
    Obserwowałem to kilka minut i poszedłem dalej.
    Lokalizacja w opisie filmu, godzina 20:27.
    (korekta parametrów przez edytor YT - usunięcie "drżenia" i odcień -4)

    Co o tym sądzicie, UFOki mi się przyglądały? :)))
    Pozdrowiłem ich machaniem ręki :))

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 2. Data: 2013-11-16 13:58:16
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 16.11.2013 13:50, ACMM-033 wrote:

    > Był to obiekt, który cyklicznie zmienial kolor R-G-B-R-G-B-itd.

    Myślisz, że UFO-ki też mają po trzy rodzaje receptorów w oku? ;)

    Jakiś x-ktokopter jak nic. Może większy i dalej niż ci się wydawało.

    --
    Mirek.

  • 3. Data: 2013-11-16 14:27:07
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

    > Myślisz, że UFO-ki też mają po trzy rodzaje receptorów w oku? ;)

    A cholera wie, my mamy, to oni mają nie mieć? :)

    > Jakiś x-ktokopter jak nic. Może większy i dalej niż ci się wydawało.

    Z pewnością. Kąt raczej niewielki, zbyt daleko być nie mogło. Ale wyglądało
    ciekawie :)

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 4. Data: 2013-11-16 14:37:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 16 Nov 2013 13:50:07 +0100, ACMM-033 napisał(a):

    > Co o tym sądzicie, UFOki mi się przyglądały? :)))

    Przez większa część ujęcia brak w polu widzenia kamery czegokolwiek
    nieruchomego, przez co niesposób ocenić ruchów obiektu. Brak odniesienia.
    Nie wiadomo czy obiekt lata czy twoje łapy :)
    A jak już pokazujesz tło, to obiekt prawie się nie porusza. Mógłby to być
    też latawiec, taki na sznurku, wyposażony w światełko z jakąś elektronika
    do migania.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2013-11-16 18:51:36
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    cholera wi. Powinieneś to podesłać do jakiegoś forum tematycznego
    - może najlepiej do Zagórskiego, http://niezaleznatelewizja.pl/

    Ja osobiście (chociaż akurat jestem ufo-filem), też bym tu stawiał na
    jakiś model latający - chyba, że z charakterystyki lotu (czego się nie
    da z filmu określić, ale widziałeś więc wiesz) wynikałoby, że nie -
    czyli np. szybkość przekraczająca możliwości modeli, manewry w rodzaju
    "skręt 90 stopni" itp. - wtedy bym stawiał jednak na ufitów.

  • 6. Data: 2013-11-16 19:55:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

> [...]
    > czyli np. szybkość przekraczająca możliwości modeli, manewry w rodzaju
    > "skręt 90 stopni" itp. - wtedy bym stawiał jednak na ufitów.

    Tam niedaleko mieszka znajomy, co projektuje (i robi też) znakomitą
    awionikę do małych latadełek. Ale przeważnie jednak lata gdzie indziej.

    Jarek

    --
    Na Jožina z bažin, koho by to napadlo,
    platí jen a pouze práškovací letadlo.

  • 7. Data: 2013-11-16 19:58:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ACMM-033 pisze tak:

    > Jak tam szedłem, jeszcze bez karty, to nad osiedlem obok zauważyłem
    > zjawisko:

    Tu coś mruga w nocy, w dali a ja widziałem "coś" w biały dzień w
    odległości gdzieś 200m.

    Wielu ludzi widziało coś i musi z tym żyć :) Dopóki do nas nie zagadają
    nie będziemy mieli 100% pewności.

    --
    Piter

  • 8. Data: 2013-11-16 22:44:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 16 listopada 2013 18:51:36 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:

    > Ja osobiście (chociaż akurat jestem ufo-filem), też bym tu stawiał na

    Jesteś tak naiwny, aby sądzić że jakiekolwiek cywilizowane ufoki
    nawiążą kontakt z zepsutą, autodestrukcyjną i zacofaną cywilizacją
    z jakiegoś zadupia? :]

    L.

  • 9. Data: 2013-11-16 22:47:57
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Jesteś tak naiwny, aby sądzić że jakiekolwiek cywilizowane ufoki
    > nawiążą kontakt z zepsutą, autodestrukcyjną i zacofaną cywilizacją
    > z jakiegoś zadupia? :]

    wiesz, latanie to jeszcze nie jest żadne nawiązywanie. Jak to pokazuje
    mnóstwo takich przypadków, możemy sobie na razie tylko pooglądać. I to z
    daleka i niewyraźnie zazwyczaj.

  • 10. Data: 2013-11-16 22:49:36
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Tu coś mruga w nocy, w dali a ja widziałem "coś" w biały dzień w
    > odległości gdzieś 200m.

    to opisz - może lepiej nawet tutaj, bo na paranauki.pl bym ci nie radził
    chyba :)
    A jestem ciekaw. I nawet nie można powiedzieć, że to NTG, bo mnie to
    prosto podchodzi pod reversee engineering chociażby :)