  • Data: 2010-10-08 20:29:15
    Temat: Re: Tylne hamulce 125p/Polonez
    Od: "ko" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak swoją drogą zawsze jestem zauroczony widząc Poldolota - rzadziej dużaka,
    choć też się trafiają - w Egipcie :-))

    > -----

    trwałość jest taka jak w autach 40 lat temu

    Bo w czasach kiedy były produkowane to były bardzo przyzwoite samochody. System
    ekonomiczny sprawił że należały do dóbr luksusowych. Oczywiście gdzie indziej
    były produkowane lepsze auta od nich. Ale one były również lepsze od od golfów,
    renówek itp. Jak weszło do produkcji 125p 1300 to był to przełom w polskim
    przemyśle motoryzacyjnym. Teraz są samochody innej klasy. I nie ma możliwości
    ani punktu odniesienia żeby je porównywać. Chociaż kto wie czy jak by ktoś
    rozpoczął produkcję Poloneza w wersji Borewicz. To czy przy rozsądnej cenie nie
    znalazł by nabywców. Prosta konstrukcja przez to mało awaryjna. Z elektroniki to
    w nich było radio i obrotomierz. Z urwanym tłokiem potrafił taki wynalazek
    wrócić o własnych siłach z trasy. Niedawno słyszałem opowieść jak to w jakimś
    super hiper wynalazku wypsikał się płyn w spryskiwaczu. Skończyło się to
    holowaniem do serwisu i drogim kasowaniu jakiś błędów w komputerze. Ile w tej
    opowieści było prawdy nie wiem. Ale wiem na 100% że wymiana klocków hamulcowych
    w pewnym Mercedesie, oczywiście nie w serwisie Mercedesa, spowodowało ze
    samochód sam z siebie nie jechał więcej niż 50. Dopiero wizyta w serwisie
    sprawiła ze auto zaczęło jeździć normalnie. Oczywiści wizyta mocno czyszcząca
    kieszeń.