    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Twingo, podczas jazdy aku się rozładował
    Date: Thu, 24 Jun 2010 14:57:33 -0500

    "Michał Gut" <m...@w...pl> wrote in message
    news:hvtoe7$tg4$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > 60A to wcale nie tak duzo przy 14V - 840W
    > zalozmy:
    > swiatla 55Wx2 + 5Wx2 + 10Wx2 + decha 10W = 150W
    > ladowanie aku 10A -> 120W
    > (chwilowo po uruchomieniu silnika - zakladamy chwilowy bilans)
    > Obciazenie gniazda zapalniczki - powiedzmy 100W
    > (laptop + mam tam podpiete tam cb)
    > radio 20w
    > ogrzewanie szby tylnej 200W
    > (nie mam pojecia - chyba tam 30A bezpiecznik siedzi)
    > wentylator chlodnicy 200W (strzelam)
    > nawiew 30w
    > przyczepa 40W (a co;))
    > gaz elektrozawory 20w

> [...]

    Bardzo się starałeś aby wyszedł z tego niedorzeczny przykład...
    W szczególności wymieniając ładowanie aku prądem 10A
    jako przyczynę pójścia na minus i ssania prądu z akumulatora...
    Nie sądzisz że to zabawne jak się zagalopowałeś?

    A jak odejmiesz sobie te 120W od 930W które Ci wyszło to masz
    zaledwie 810W i mieścisz się lekutko w wydajności 60A, nawet
    z takim niekorzystnym układem że w deszczową pogodę w nocy
    odmrażasz tylną szybę i właśnie ładujesz też laptopa... :-)