  • 11. Data: 2012-01-14 20:05:31
    Temat: Re: Turbina elektryczna
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > ale takie turbo to już "poważna sprawa" taki mniejszy odkurzacz
    > domowy (który akurat ciśnienie i przepływ to chyba zrobi)

    linki z YT:

    http://www.youtube.com/watch?v=dMZnnIfz6PM
    http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=sV8gIX7oSw0

    tu mierzy wiatr:
    http://www.youtube.com/watch?v=qWYgi4LYVCU

  • 12. Data: 2012-01-14 20:39:25
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    AZ <a...@g...com> napisał(a):

    > Strasznie drogo wychodzi. Lepiej jest zalozyc trzy wiatraki z CPU w
    > dolocie.

    A może to nie takie głupie ;)

    630 m^3 /h przy 7k prm silnik żre
    przy +0.5atm (mam nadzieje ze to da +50 koni) kolo 1000 m^3/h

    ten wiatrak:
    http://allegro.pl/aab-black-jet-fan-12-15-lopatek-65
    -mocniejszy-
    i2037415757.html

    daje 170 m^3/h.

    Czyli 4 wiatraki "równolegle" i nam one nie "zatykają" silnika
    (przy absurdalnych jego obrotach - 7k rpm).

    6 (szeregowo) * ileś (równolegle) pozwolą na +0.5atm
    tylko trzeba by je w kaskadę poukładać,
    bo nie wiem o ile one ciśnienie mogą zmienić 3% ?

    co daje 15 wiatraków żeby "skompresować" do 1.5 atm

    czyli 15 słupków z wiatraków * 6 = 90 wiatraków i mamy
    +0.5 atm dla silnika 3.0 - liczone na pałę

    prądu to zeżre: 2W /wiatrak * 90 .. hmmm =180W
    trochę mało, chyba więcej niż 15 wiatraków trzeba
    żeby +0.5 atm zrobić ułożonych w słupek....

    trzeba by mieć dane ile % większe ciśnienie pod drugiej
    stronie dają bo chyba jednak mniej niż 3%

    ale wiatraki się nie opłacają ;) 2k pln w wiatraki
    PC - za dużo ;)

    Pozdrawiam!

  • 13. Data: 2012-01-14 20:43:21
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-14 20:00, Michał pisze:
    > =?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?=<m...@g...pl> napisał(a):

    > ale takie turbo to już "poważna sprawa" taki mniejszy odkurzacz
    > domowy (który akurat ciśnienie i przepływ to chyba zrobi)

    Kiedyś w starym wolnossącym 2cylindrowym dieslu kręcącym się do max
    2500kRPM dokładałem turbo w postaci odkurzacz zelmer (taki walcowaty
    długi).
    Na wolnych obrotach i tak do około 1200RPM dawał radę, później stawiał
    opór ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 14. Data: 2012-01-14 20:45:53
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    =?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Dziwny pomysł mi wpadł do głowy i patrze że takie rzeczy
    > produkują i to chyba w niektórych autach seryjnie.

    > ktoś ma ? da się to założyć w 1h ?
    >
    > popsuje to silnik ? zrobi to z 200 koni 250 ?

    Ok, bo ja tu teoretyczne głupoty liczę

    ktoś zna się na turbo w praktyce ile litrów/minutę
    i przy jakim ciśnieniu żeby podnieść moc auta ?

    i o ile to podnosi moc ? (i czy na szybko da się to dostroić
    tak pi*drzwi przez ludzi co robią to pierwszy raz ;) )
    czy może program można zostawić

  • 15. Data: 2012-01-14 20:50:25
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    Lewis <lewisa[tnij]@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > długi).
    > Na wolnych obrotach i tak do około 1200RPM dawał radę, później stawiał

    No, wiedziałem ze ktoś to testował :)

    no to patrzymy:

    Zelmer:

    http://allegro.pl/odkurzacz-zelmer-jupiter-4000-0-hq
    -elektroszczotka-
    i2031075636.html

    38litrów/s

    =2280l/minutę

    kurde.....

    masz rację - odkurzacze są złe

    czyli u mnie starczy na.... 1520 rpm potem zacznie zatykać....

    Pozdrawiam!

  • 16. Data: 2012-01-14 21:02:56
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Michał

    > ktoś zna się na turbo w praktyce ile litrów/minutę i przy jakim
    > ciśnieniu żeby podnieść moc auta ?

    Tu nie tylko chodzi o przepływ, ale przede wszystkim o zdolność
    wytworzenia ciśnienia. Ta zdolność elektrycznych wiatraczków 12v w
    przypadku silników V6 jest praktycznie żadna. Zrozum.

  • 17. Data: 2012-01-14 21:14:44
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > Tu nie tylko chodzi o przepływ, ale przede wszystkim o zdolność
    > wytworzenia ciśnienia. Ta zdolność elektrycznych wiatraczków 12v w
    > przypadku silnikĂłw V6 jest praktycznie Ĺźadna. Zrozum.

    ciśnienie dobre to robi odkurzacz zelmera :)
    tylko właśnie nie robi tego przepływu

    I w przypadku V6 (kontra mniejszy silnik) przepływ jest właśnie
    ważny tylko nie wiem ile powinno tego być

    na jednym z linków który wrzuciłem silniczek robił +0.6atm
    (na wolnych obrotach ;) )

    tylko jakie to wartości powinny być i dla jakiej mocy przy czymś
    około 3 litrów ?

  • 18. Data: 2012-01-14 21:49:05
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-14 20:43, Lewis pisze:

    > 2500kRPM

    tu muszę zrobić poprawkę bo mi ktoś zaraz węża ogrodowego zaproponuje:
    2.5kRPM ewentualnie 2500RPM

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 19. Data: 2012-01-14 22:48:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AZ,

    Saturday, January 14, 2012, 6:47:55 PM, you wrote:

    > Strasznie drogo wychodzi. Lepiej jest zalozyc trzy wiatraki z CPU w
    > dolocie.

    Ale takie z 486, żeby za dużego dolotu nie robić.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2012-01-15 09:24:23
    Od: news-gazeta <n...@g...pl>

    W dniu 2012-01-14 21:14, Michał pisze:

> [...]
    > (na wolnych obrotach ;) )
    >
    > tylko jakie to wartości powinny być i dla jakiej mocy przy czymś

    Czy myślisz że moc bierze się z samego powietrza? Czy i jak to podlejesz
    większą dawką benzyny?? Poza tym wiąże się to z wieloma detalami, takimi
    jak wymiana mapsensora na nadciśnieniowy, zmiana oprogramowania w ecu
    itd... odkurzacz to mozesz do czyszczenia dywaników zastosować :)

    Poza tym dlaczego piszesz i wyliczasz coś dla 1atmosfery doładowania?
    To już nie jest soft turbo, a takie coś probujesz (?) zbudowac.

    Pozdrawiam - Darek.