    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <r5qbql$1t5k$1@gioia.aioe.org>
    <d...@g...com>
    <r5r0k0$o05$1@gioia.aioe.org>
    <e...@g...com>
    <r5scua$1e7s$1@gioia.aioe.org>
    <e...@g...com>
    <r5smad$f90$1@gioia.aioe.org> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5e81f0d9$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Tuning kotła CO
    Date: Mon, 30 Mar 2020 16:00:07 +0200

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Gazy jakoś nie chcą tworzyć mieszanin "masowych".

    Ale jak brzmi :-)

    >Przeważnie komplet do gazu ziemnego i do gazu z butli.

    Ale ja nie o tym - wymien dzis klientom dysze w kuchenkach, jesli
    modeli tysiac.

    Co prawda w kuchenkach chyba nie jest tak zle - ciagle dominuje kilku
    "krajowych" producentow.

    >A skąd, nie ten rząd wielkości. Ale poniekąd wręcz przeciwnie.
    >Gaz miejski jest gazem mokrym, zawiera też parę wodną. Gazrurki
    >mogły być skręcane na pakuły, te nie wysychały na wiór i były
    >szczelne. Po zamianie na ziemny instalacje miały tendencje do
    >utraty szczelności, zwłaszcza przy zmianie ciśnienia. Nie wolno
    >było zakręcic gazu w budynku i włączyc ponownie bez kontroli
    >w każdym mieszkaniu. Potem wszędzie wymieniano na spawane.

    Ale przeciez nie dlatego, ze na godzine gaz zakreciles.

    Zakreciles, palniki zgasly, odkreciles ... palniki odkrecone,
    plomienia nie ma, i nieszczescie gotowe.

    Do tego jakas tam szansa dostania sie powietrza i tlenu do rury
    zbiorczej - ale to chyba niegrozne, przez dysze plomien nie przejdzie.

    >Nie, kalorycność gazu miejskiego jest dużo niższa od ziemnego.

    Ale na m3 licz, nie na kg :-)

    J.