  • 21. Data: 2012-06-05 18:11:48
    Temat: Re: Tuning Chinczyka
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-06-05 17:29, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > No tak, bo prawdziwe motocykle to "som armatury z silnikiem V2" ;->
    >
    > Usenetowa _grupa_ _dyskusyjna_ pl.rec.motocykle tematyką obejmuje też
    > motorowery, a skuter to tylko fason karoserii - wbrew tezom

    Główną cechą dzisiejszego skutera jest nie "przekrok" a brak
    klasycznej skrzyni biegów.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2012-06-05 18:16:37
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > No tak, bo prawdziwe motocykle to "som armatury z silnikiem V2" ;->
    >
    > Usenetowa _grupa_ _dyskusyjna_ pl.rec.motocykle tematyką obejmuje też
    > motorowery,
    To jest gdzieś zdefiniowane czym zajmuje się grupa? Pytam bo naprawdę
    nie wiem, bez złośliwości

    a skuter to tylko fason karoserii - wbrew tezom
    > fundamentalistów religijnych, których co skrajniejsze odmiany nie uznają
    > "ścigaczy" za "prawdziwe motocykle"

    Ok, skuter to fason karoserii tak jak kabriolet, coupe. Ma też zwykle
    kilka innych bardzo często występujących cech: automat, przekrok.
    Zdaję sobie sprawę że do podziału podchodzisz biorąc pod uwagę przepisy
    czyli:
    wszystko < 50cm i < 45 km/h -> motorower
    pozostałe jednoślady -> motocykle.

    Zdecydowana większość motorowerów to skutery. Wg powyższego, część
    motocykli też skutery.
    Z kolei Kuczu podchodzi do podziału skuter/motocykl z punktu widzenia
    różnic technicznych a nie pojemności czy prędkości maksymalnej. Bo
    różnice są, podobieństwa też ;)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 23. Data: 2012-06-05 20:54:13
    Od: robertbig <r...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 4 czerwca 2012 21:16:38 UTC+2 użytkownik emilson121 napisał:
    > Siemka chcę trochę podrasować mój skuterek jakim jest yiyang 50 (taki jak
    > coliber).
    > Zastanawiam się nad tym
    > zestawem:http://moto.allegro.pl/skuter-gy6-4t-cylind
    er-100-cm-glowica-tuning-139qm-i2333125985.html
    > powiedzcie czy jest dobry i co będę musiał jeszcze wymienić żeby się nie
    > rozpad podczas jazdy ;) .

    Pewnie sie juz zniecheciłes i oczekujesz odpowiedzi. Ale nie pekaj. Odpowiem ci.
    Otóż jesli masz zdrowy wał .Nie nalatane wiecej niz 10kkkm , to mozesz sobie załozyc
    wiekszy cylinder. Ale do 80 ccm max. Bardzo dobrze sprawdzaja sie takie 6o-70ccm.
    Ja nie wyobrażam sobie seryjnego gaźnika w 100CCM pojemnosci.raczej by to nie
    chodziło. No i wał tez by sie szybko okreslił.Gdyby jakims cudem wspólpracowało to z
    gaźnikiem od 50-ki.
    Łańcuch rozrzadu w GY6 jest z gówna zrobiony. Musisz z pewnoscia zainewstowac w
    nowy. A zeby nie pruć silnika i nie pierdolic sie w kólko z nim, to najlepiej kupic
    markowy z nitowana zapinka np DiD.Potem masz juz spokój z tym podzespołem.
    Tyle z grubsza.
    Bo te kutafony przeciez ci nie odpowiedza. Tylko beda szydzic.
    Sami zapierdalali na Kumarkach ,aby tylko czyms... Ale juz dawo zapomieni i nie maja
    zrozumienia dala takich co tez na czymkoliwek ...
    teraz maja Herleje .
    Czyli hujostwo przy których droższy Chińczyk to excliusiv. Taka to hujnia ,ze strach
    na to siadac.
    Wiem bo mam doczynienia z tym kurestwem aktualnie. Chujnia obrobiona +-2mm
    .Poskrecana na zwykłe sruby jak do sztachet.
    Ale kurestwo kosztowało przecież 120tys. Wiec taki kierownik musi byc "lepszy" od
    innych.
    Czyż nie mam racji, jebane eunuchy ,z których wielu jeździło w latach 90-tych takimi
    struclami ,ze nawet do glinianki sie kwalifikowały !
    Ale teraz welkie panyska powyrastały... Ha,ha,ha !
    Szczekac kundle. Naał !
    he,he,he !

  • 24. Data: 2012-06-05 21:08:06
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-06-05 20:54, robertbig pisze:

    > Pewnie sie juz zniecheciłes i oczekujesz odpowiedzi. Ale nie pekaj. Odpowiem ci.
    > Otóż jesli masz zdrowy wał .Nie nalatane wiecej niz 10kkkm , to mozesz sobie
    załozyc wiekszy cylinder.

    Niestety 10 kkm dla wiekszosci chinskich skuterow to granica
    wytrzymalosci. Chinole (zwlaszcza te tansze) sa zrobione z gownolitu.

    Tak, wiem o czy pisze gdyz na codzien mam doczynienia z dwukolowa
    chinska mysla techniczna. Szczytem mozliwosci chinczykow w ostatnich
    kilku dniach byla felga nowego skutera ktora puszczala powietrze przez
    pory w metalu.

> [...]
    markowy z nitowana zapinka np DiD.Potem masz juz spokój z tym podzespołem.

    Z grubsza to jest rzezba w gownie. Co z tego ze sobie podniesie moc
    skoro mu odpadna okladziny hamulcowe przy probie hamowania z 90 kmh ?

    > Bo te kutafony przeciez ci nie odpowiedza. Tylko beda szydzic.

    Odpowiedza

    > Sami zapierdalali na Kumarkach ,aby tylko czyms... Ale juz dawo zapomieni i nie
    maja zrozumienia dala takich co tez na czymkoliwek ...

    Nie, nie zapomnieli. Tyle ze wtedy nie bylo wyboru - byla Jawa 50,
    kosmicznie drogi Simson i jakies Romety na talon w Polmozbycie. Dzisiaj
    jest wybor.

    > teraz maja Herleje .
    > Czyli hujostwo przy których droższy Chińczyk to excliusiv. Taka to hujnia ,ze
    strach na to siadac.

    masz racje, absolutiea, jak zwykle zreszta.

> [...]
    ..Poskrecana na zwykłe sruby jak do sztachet.
    > Ale kurestwo kosztowało przecież 120tys. Wiec taki kierownik musi byc "lepszy" od

    j.w.

> [...]
    takimi struclami ,ze nawet do glinianki sie kwalifikowały !
    > Ale teraz welkie panyska powyrastały... Ha,ha,ha !

    Trzeba byc mega grzbietem zeby smiac sie z wlasnych dennych dowcipow.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 25. Data: 2012-06-05 21:19:49
    Od: zefir <z...@s...pl>

    W dniu 2012-06-05 21:08, Kuczu pisze:

    > Trzeba byc mega grzbietem zeby smiac sie z wlasnych dennych dowcipow.

    E tam, ma racje. Dzieciaki ze skromnym budżetem, uskrobanym z
    kieszonkowego, dalej niestety nie mają wyboru, bo lepsze sprzęty lepiej
    też kosztują, a czasem taki chiński szajs jest jedyną metodą na
    spełnienie marzenia o dwóch kółkach. I zamiast pleść głupoty o
    gliniance, lepiej chyba się wcale nie odzywać i nie zniechęcać narybku,
    nawet jak pisze ze ścigacza.

    --
    pzdr.
    zefir

  • 26. Data: 2012-06-05 21:33:53
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-06-05 21:19, zefir pisze:

> [...]
    > kieszonkowego, dalej niestety nie mają wyboru, bo lepsze sprzęty lepiej
    > też kosztują, a czasem taki chiński szajs jest jedyną metodą na

    Zgadza sie. Co nie oznacza ze to nadaje sie do tuningu. Te sprzety
    czesto nie dozywaja konca gwarancji a co dopiero mowic o "rasowaniu"
    silnika. Jesli nowy kompletny gaznik do 2T kosztuje w detalu 42 pln a
    cala gora silnika 4T 180 pln to ja sie boje sprawdzac z czego to jest
    zrobione.

    > I zamiast pleść głupoty o
    > gliniance, lepiej chyba się wcale nie odzywać i nie zniechęcać narybku,
    > nawet jak pisze ze ścigacza.

    Byc moze

  • 27. Data: 2012-06-05 21:40:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.06.2012 18:11, RadoslawF pisze:

    > Główną cechą dzisiejszego skutera jest nie "przekrok" a brak
    > klasycznej skrzyni biegów.

    Aha. Czyli to:

    http://www.scigacz.pl/Aprilia,Mana,850,7907.html

    to skuter? ;-)

  • 28. Data: 2012-06-05 21:42:28
    Od: doktorski <d...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 czerwca 2012 21:08:06 UTC+2 użytkownik Kuczu napisał:
    > Chinole (zwlaszcza te tansze) sa zrobione z gownolitu.
    To zupelnie jak niektore modele BMW.

    BP, MSPANC.

    pzdr, dr
    14/525/400

  • 29. Data: 2012-06-05 21:51:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.06.2012 18:16, Piotr Rezmer pisze:

    > To jest gdzieś zdefiniowane czym zajmuje się grupa? Pytam bo naprawdę
    > nie wiem, bez złośliwości

    FAQ + tradycja + logika
    (nie wytworzyła się osobna grupa o motorowerach, a technicznie różnica
    sprowadza się do mocy i masy - czyli jest czysto ilościowa)

    > Ok, skuter to fason karoserii tak jak kabriolet, coupe. Ma też zwykle

    Owszem.

    > kilka innych bardzo często występujących cech: automat, przekrok.

    Jest mnóstwo sprzętów o takiej mieszance cech, że nawet czysto
    arbitralne rozgraniczanie nie wydoli. A różnice w sposobie jazdy są
    mniej więcej takiego samego rzędu, jak pomiędzy ścigaczami, "czoperami",
    crossami czy np. czymś w stylu Hondy Goldwing, która ma bardzo dużo cech
    wspólnych ze skuterami (np. silne zabudowanie).

    > Zdaję sobie sprawę że do podziału podchodzisz biorąc pod uwagę przepisy
    > czyli:
    > wszystko < 50cm i < 45 km/h -> motorower
    > pozostałe jednoślady -> motocykle.

    No, jeszcze są rowery ;)

    > Zdecydowana większość motorowerów to skutery.

    Obecnie - być może, nie mam konkretnych danych. Ale nie zakładałbym się
    w tej kwestii ;)

    Jest sporo formalnie motorowerów w stylu np. Komara, czy Hondy Cub lub
    pchełek typu "motorynka" Pony, sporo quadów dla maluchów oraz coraz
    więcej mikrosamchodów.

> [...]
    > Z kolei Kuczu podchodzi do podziału skuter/motocykl z punktu widzenia
    > różnic technicznych a nie pojemności czy prędkości maksymalnej. Bo

    Tylko te różnice są takie, że Honda Goldwing jest bardziej podobna do
    np. Suzuki Burgman 650 niż do Yamahy TW125.

  • 30. Data: 2012-06-05 21:58:48
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-06-05 21:40, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Aha. Czyli to:
    >
    > http://www.scigacz.pl/Aprilia,Mana,850,7907.html
    >
    > to skuter? ;-)

    Nie, motocykl z automatyczną skrzynią.