  • Date: Tue, 05 Jun 2012 21:51:45 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Tuning Chinczyka

    W dniu 05.06.2012 18:16, Piotr Rezmer pisze:

    > To jest gdzieś zdefiniowane czym zajmuje się grupa? Pytam bo naprawdę
    > nie wiem, bez złośliwości

    FAQ + tradycja + logika
    (nie wytworzyła się osobna grupa o motorowerach, a technicznie różnica
    sprowadza się do mocy i masy - czyli jest czysto ilościowa)

    > Ok, skuter to fason karoserii tak jak kabriolet, coupe. Ma też zwykle

    Owszem.

    > kilka innych bardzo często występujących cech: automat, przekrok.

    Jest mnóstwo sprzętów o takiej mieszance cech, że nawet czysto
    arbitralne rozgraniczanie nie wydoli. A różnice w sposobie jazdy są
    mniej więcej takiego samego rzędu, jak pomiędzy ścigaczami, "czoperami",
    crossami czy np. czymś w stylu Hondy Goldwing, która ma bardzo dużo cech
    wspólnych ze skuterami (np. silne zabudowanie).

    > Zdaję sobie sprawę że do podziału podchodzisz biorąc pod uwagę przepisy
    > czyli:
    > wszystko < 50cm i < 45 km/h -> motorower
    > pozostałe jednoślady -> motocykle.

    No, jeszcze są rowery ;)

    > Zdecydowana większość motorowerów to skutery.

    Obecnie - być może, nie mam konkretnych danych. Ale nie zakładałbym się
    w tej kwestii ;)

    Jest sporo formalnie motorowerów w stylu np. Komara, czy Hondy Cub lub
    pchełek typu "motorynka" Pony, sporo quadów dla maluchów oraz coraz
    więcej mikrosamchodów.

    > Wg powyższego, część
    > motocykli też skutery.
    > Z kolei Kuczu podchodzi do podziału skuter/motocykl z punktu widzenia
    > różnic technicznych a nie pojemności czy prędkości maksymalnej. Bo
    > różnice są, podobieństwa też ;)

    Tylko te różnice są takie, że Honda Goldwing jest bardziej podobna do
    np. Suzuki Burgman 650 niż do Yamahy TW125.