  • 1. Data: 2012-06-04 16:40:43
    Temat: Rozebrałem licznik - czy przesmarować?
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@w...pl>

    Kilka tygodni temu była tu dyskusja o tarczach licznika z milami. W końcu
    rozebrałem licznik i wymieniam tarczę (już zamówiona), ale przy okazji
    zastanawiam się, czy nie przesmarować plastikowych trybików liczników - nie
    wyglądają na smarowane czymkolwiek, ale może smar automagicznie zniknął po
    prostu? Coś podpowiecie?

    --
    Yogi(n)

  • 2. Data: 2012-06-04 16:56:25
    Temat: Re: Rozebrałem licznik - czy przesmarować?
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 4 Jun 2012 16:40:43 +0200 "Yogi\(n\)" <y...@w...pl> napisał:

    >zastanawiam się, czy nie przesmarować plastikowych trybików liczników - nie
    >wyglądają na smarowane czymkolwiek, ale może smar automagicznie zniknął po
    >prostu? Coś podpowiecie?

    Byle nie smarem na bazie produktów ropopochodnych, np. ŁT4, bo może
    rozpuścić plastik! Bardzo możliwe że w ogóle nie mają być niczym
    smarowane, a odpowiedni poślizg zapewnia samo tworzywo.
    Widziałem różne liczniki tego typu (z liczników energii, z licznika
    taśmy w magnetofonie) i nigdy nie były niczym smarowane. Jeżeli już
    koniecznie chcesz to posmaruj smarem silikon-teflon, ale pamiętaj że
    jak dasz smar to paradoksalnie taki delkatny mechanizm może zacząć się
    zacinać (za duża lepkość smaru). Ja bym sobie dał spokój.

  • 3. Data: 2012-06-04 17:50:02
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "__Maciek" <i...@c...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > jak dasz smar to paradoksalnie taki delkatny mechanizm może zacząć się
    > zacinać (za duża lepkość smaru). Ja bym sobie dał spokój.

    OK, dzięki, nie upieram się oczywiście przy smarowaniu, chciałem się tylko
    upewnić. Zostaje zatem "na sucho" ;-)
    --
    Yogi(n)