    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Trzy błyski
    Date: Fri, 30 Apr 2010 08:26:08 +0200

    BartekK wrote:

    > A jesteś pewien że ten radar mikrofalowy działa na zasadzie pomiaru
    > różnicy czasów powrotu sygnału (paczki sygnałów) wysłanych w czasie T i
    > T+t, i detekcja powrotu jest detekcją "piku na diodzie"? Raczej _wydaje_
    > mi się że to radar doplerowski, który daje sygnał ciagły (lub sygnał
    > ciągły w zakresie jednej paczki) i analizuje przez to co wraca
    > (przesunięcia odbieranej częstotliwości od częstotliwości nadawanej).

    Dlatego mówie o diodzie detekcyjnej w mieszaczu co jednoznacznie określa
    że chodzi mi o radar dopplerowski. Poza tym potwierdziłem to w innym poście.

    > Wtedy nie ma problemu by z odbieranego sygnału wyłowić jeden, dwa albo
    > więcej obiektów, typu "coś się zbliża z predkością V1, drugie coś z V2
    > coś się oddala z V3" bo to będą tylko kolejne prążki w widmie fft
    > odpowiednio proporcjonalnie do prędkości przesunięte (a ich ampituda
    > wtedy nie jest istotna).

    To równiez napisałem w innym poście.

    > Co prawda nic to nie powie co do tego "V1 było
    > na pasie lewym a V2 na prawym" ale jakiś tam pogląd na sytuację w eterze
    > może dawać (choćby do detekcji "mamy czysty strzał, oprócz delikwenta
    > nic się nie porusza w pobliżu")

    I nikt tego nie implementuje bo inaczej nie było by kłopotu z podwójnymi
    zdjęciami w ktorych przynajmniej dwa razy byłem mistrzem drugiego planu
    przy bardzo różnych predkościach mojej i rajdowca. Więc możliwości
    algorytmiczne to coś innego niż rzeczywiste implementacje.

    Chyba jedyna sensowna opcja to było by poklatowe analizwoanie obrazu, w
    szczególności wykrywając przemieszczenia na obrazie i obliczając
    prędkość. Koszta analizy obrazu sa jednak olbrzymie i pewnie nie prędko
    zobaczymy to na ulicy.