eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTrzy błyskiRe: Trzy błyski
  • Data: 2010-04-30 08:26:08
    Temat: Re: Trzy błyski
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    BartekK wrote:
    >> Jakie zjawisko fizyczne pozwala na określenie mikrofalami ktory pojazd
    >> odbija? Masz ich w kadrze 4. Jak mikrofale je odróżniają w sensie
    >> potrafią wskazać który pik w widmie po wyjściu z diody detekcyjnej jest
    >> od którego pojazdu? Dla utrudnienia mają karoserie z różnych materiałów
    >> (więc pomiar siły sygnału nie ma sensu). Oczywiście to pytanie poza
    >> konkursem bo ja pytalem o pewnośc ze jeden samochód w kadrze oznacza
    >> jedno również dla mikrofal. Ale z chęcią posłucham odpowiedzi.

    > A jesteś pewien że ten radar mikrofalowy działa na zasadzie pomiaru
    > różnicy czasów powrotu sygnału (paczki sygnałów) wysłanych w czasie T i
    > T+t, i detekcja powrotu jest detekcją "piku na diodzie"? Raczej _wydaje_
    > mi się że to radar doplerowski, który daje sygnał ciagły (lub sygnał
    > ciągły w zakresie jednej paczki) i analizuje przez to co wraca
    > (przesunięcia odbieranej częstotliwości od częstotliwości nadawanej).

    Dlatego mówie o diodzie detekcyjnej w mieszaczu co jednoznacznie określa
    że chodzi mi o radar dopplerowski. Poza tym potwierdziłem to w innym poście.

    > Wtedy nie ma problemu by z odbieranego sygnału wyłowić jeden, dwa albo
    > więcej obiektów, typu "coś się zbliża z predkością V1, drugie coś z V2
    > coś się oddala z V3" bo to będą tylko kolejne prążki w widmie fft
    > odpowiednio proporcjonalnie do prędkości przesunięte (a ich ampituda
    > wtedy nie jest istotna).

    To równiez napisałem w innym poście.

    > Co prawda nic to nie powie co do tego "V1 było
    > na pasie lewym a V2 na prawym" ale jakiś tam pogląd na sytuację w eterze
    > może dawać (choćby do detekcji "mamy czysty strzał, oprócz delikwenta
    > nic się nie porusza w pobliżu")

    I nikt tego nie implementuje bo inaczej nie było by kłopotu z podwójnymi
    zdjęciami w ktorych przynajmniej dwa razy byłem mistrzem drugiego planu
    przy bardzo różnych predkościach mojej i rajdowca. Więc możliwości
    algorytmiczne to coś innego niż rzeczywiste implementacje.

    Chyba jedyna sensowna opcja to było by poklatowe analizwoanie obrazu, w
    szczególności wykrywając przemieszczenia na obrazie i obliczając
    prędkość. Koszta analizy obrazu sa jednak olbrzymie i pewnie nie prędko
    zobaczymy to na ulicy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: