eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTrzy błyskiRe: Trzy błyski
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Trzy błyski
    Date: Thu, 29 Apr 2010 20:37:18 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 37
    Message-ID: <hrcjkv$fpd$1@news.onet.pl>
    References: <4bd93f63$1@news.home.net.pl> <107ojaozxlb72$.dlg@oldfield.org.pl>
    <hrcb54$mo7$1@news.onet.pl> <hrcdf4$2uj$1@inews.gazeta.pl>
    <hrchcl$8gf$1@news.onet.pl> <5...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: chello089076168083.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1272566239 16173 89.76.168.83 (29 Apr 2010 18:37:19 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 29 Apr 2010 18:37:19 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.6 (Windows/20050716)
    X-Accept-Language: en-us, en
    In-Reply-To: <5...@4...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2276374
    [ ukryj nagłówki ]

    Grzegorz Krukowski wrote:
    > Moment, weźmy radar na słupie. Po pierwsze ,,patrzy'' on pod pewnym
    > kątem na drogę i już z tego powodu samochody są rozgęszczone (patrzy
    > na nie bardziej z góry). Czy taki system radarowy nie może mieć np. X
    > niezależnych nadajników-odbiorników o antenach skonstruowanych tak,
    > aby patrzyły wyłącznie na b. wąski wycinek drogi.

    Mikrofale ogólnie da się skupiać. Ale specyfika samych mikrofal powoduje
    że ma to inną jakość niż optyka. I w dodatku odbija się od innych
    elementów niż optyka. To wszytsko powoduje ze mozna poddać w wątpliwośc
    czy obiekt generujący odpowiedź jest na pewno w kadrze.

    > Jeżeli ten wycinek
    > po zrzutowaniu na drogę jest niewielki to sprawa jest prosta. Jeżeli
    > ,,coś'' w danym miejscu ma określoną prędkość to robimy fotkę i
    > wycinamy z niej pewien obszar przypisany do strefy. Jeżeli ten obszar
    > będzie na tyle niewielki, że obejmie statystyczny samochód to sprawa
    > jest już prosta.

    Za duzo cosiów. Ogólnie tani fotoradar jest lepszy niz drogi. Nie wiem
    jakie sa teraz, ale pare lat temu był jeden nadajnik. Z punktu widzenia
    inwestora też zarabia a tańszy.

    > Druga rzecz. Podejrzewam, że radary ręczne mają też swego rodzaju
    > zabezpieczenie, że impulsy powracające za wcześnie (= za blisko) czy
    > za późno (=za daleko) nie są brane w ogóle pod uwagę.

    Radary dzialaly (i pewnie dalej działają) na zasadzie zjawiska Dopplera.
    Nie są w stanie okreslić w jakiej odległości jest poruszający się
    obiekt. To nie dalmierz. Moga obliczać co najwyżej widmo sygnału
    okreslając ile jest różnych prędkości w sygnale zwrotnym. Niewiele
    więcej. Emutują sygnał ciągły i odpowiedź z mieszacza jest ciągła.

    PS. Da się na podstawie widma odpowiedzi z mieszacza okreslić ile jest
    różnych prędkości w polu widzenia mikrofal i gdy jest ich wiecej niz
    jedna _nie robić_ zdjęcia. Ale sądząc po fakcie ze zdjęcia są tak czy
    siak robione - nikt pewno tego nie stosuje.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: