  • Data: 2010-04-30 00:37:09
    Temat: Re: Trzy błyski
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Jakie zjawisko fizyczne pozwala na określenie mikrofalami ktory pojazd
    > odbija? Masz ich w kadrze 4. Jak mikrofale je odróżniają w sensie
    > potrafią wskazać który pik w widmie po wyjściu z diody detekcyjnej jest
    > od którego pojazdu? Dla utrudnienia mają karoserie z różnych materiałów
    > (więc pomiar siły sygnału nie ma sensu). Oczywiście to pytanie poza
    > konkursem bo ja pytalem o pewnośc ze jeden samochód w kadrze oznacza
    > jedno również dla mikrofal. Ale z chęcią posłucham odpowiedzi.
    A jesteś pewien że ten radar mikrofalowy działa na zasadzie pomiaru
    różnicy czasów powrotu sygnału (paczki sygnałów) wysłanych w czasie T i
    T+t, i detekcja powrotu jest detekcją "piku na diodzie"? Raczej _wydaje_
    mi się że to radar doplerowski, który daje sygnał ciagły (lub sygnał
    ciągły w zakresie jednej paczki) i analizuje przez to co wraca
    (przesunięcia odbieranej częstotliwości od częstotliwości nadawanej).
    Wtedy nie ma problemu by z odbieranego sygnału wyłowić jeden, dwa albo
    więcej obiektów, typu "coś się zbliża z predkością V1, drugie coś z V2
    coś się oddala z V3" bo to będą tylko kolejne prążki w widmie fft
    odpowiednio proporcjonalnie do prędkości przesunięte (a ich ampituda
    wtedy nie jest istotna). Co prawda nic to nie powie co do tego "V1 było
    na pasie lewym a V2 na prawym" ale jakiś tam pogląd na sytuację w eterze
    może dawać (choćby do detekcji "mamy czysty strzał, oprócz delikwenta
    nic się nie porusza w pobliżu")

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173