  • Data: 2009-06-03 13:04:40
    Temat: Re: Trwałość zapisu na HDD
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" h01e9i$5hd$...@i...gazeta.pl

    > Za chwilę przejściówka posłuży mi do nagrania płyt na nagrywarce zewnętrznej...
    > Na pierwszy ogień pójdzie od razu płyta z ,,górnej'' półki, czyli z serii,
    > w której wszystkie płyty nagrywały się dotąd bardzo dobrze. :) 72 groszy
    > (minus podatki) to chyba dużo, aby pokazać moją wiarę w dobre
    > funkcjonowanie przejściówki... Zamierzam nagrać dziś dwie takie DVD...

    Płyty nagrały się bardzo dobrze, choć na ,,wysokości'' 1 GB są piki (po
    jednym na płycie) PIF -- ponoć typowe dla tej nagrywarki przy nagrywaniu
    z pełną szybkością. Przy mniejszej szybkości nagrywania jakość jest jeszcze
    lepsza -- w starym komputerze uzyskanie pełnej szybkości raczej ;) nie było
    możliwe. Czytanie z mniejszą (niż maksymalna) szybkość nie wykazuje już
    tych pików.

    Przejściówkę kupiłem za około 40 złotych w jakimś malutkim sklepiku.
    Taką samą widziałem wczoraj w sklepie ,,nie dla idiotów'', ale za
    89 złotych. W tym czasie dolary nie poszły w górę. :)

    Innymi słowy -- dysk nie trzyma zapisu (być może dlatego, że się przegrzał)
    w niektórych miejscach. Przejściówka wygląda na dobrą.

    Zabawne jest to, że gdy ją kupowałem, nie miałem nadmiaru surowców wtórnych
    (banknotów zwanych makulaturą i bilonu zwanego złomem nieszlachetnym)
    i w jednym ze sklepików nie chciano mi udzielić rabatu w wysokości
    kilkudziesięciu groszy, podczas gdy tuż obok kupiłem taką przejściówkę
    taniej (starczyłoby surowców) i zapłaciłem kartą...

    Przejściówka nie jest wygodna, bo ma ogonek w postaci kabelka SATAnistycznego
    (diabły są zwykle malowane z ogonami) który przeszkadza w podłaczaniu
    PATAlogicznych urządzeń -- zwłaszcza nagrywarki, gdzie zasilanie (molex?)
    jest blisko tasiemki sygnałowej. Poza tym przejściówka jest dobra.

    Dobry też jest notebook. Klawiatura trochę została ,,wyślizgana''
    palcami, ale pełni swoje funkcje bardzo dobrze -- znaczki są nadal
    czytelne, żaden z klawiszy nie zacina się...

    Nieprawidłowe złożenie plastyków poprawiłem i fragmenty
    obudowy notebooka ładnie do siebie pasują.

    ,,Myszka'' jest oklejana taśmami przeźroczystymi, często zmienianymi
    (jak pieluchy) dzięki czemu stale jest w dobrym stanie.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'