    From: t-1 <t...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Trwałość zapisów na nośnikach informacji
    Date: Mon, 7 Nov 2016 17:31:20 +0100

    > Ale to jest co innego. Chodziło mi o opisane wcześniej zjawisko --
    > zapisanie czegoś na tym dysku (więc rozumiem, że i odczytanie),
    > a potem po sformatowaniu odczytanie czegoś, co było tam wczesniej.
    >
    > Czy tak włanie jest? Nie twierdzę, że to niemożliwe. To by świadczyło
    > o istnieniu nadmiarowych sektorów. Choć niekoniecznie ich zdwojeniu.
    > Może właśnie jest 119MB rezerwy w tym 14,8GB.

    Pobawiłem się jeszcze kartą.
    Wykasowałem wszystkie pliki kasowanie trwa bardzo długo 1/3 pliku/s.
    Karta miała 14,8 GB i całość wolna.
    Zapisałem ok. 1 GB plików muzycznych mp3 i wav też to trwało długo,
    transfer od 0 do kilku MB/s.
    Windows media player odtwarzał je bez problemu, co sugeruje szybkość
    odczytu właściwą dla dobrej karty.
    Poprzednio pisałem o próbie sformatowania karty, które kończyło się
    niepowodzeniem i powrotem starych plików.
    Teraz skorzystałem z windowsowego sprawdzania dysku w poszukiwaniu błędów.
    W bezzwłocznej odpowiedzi - brak błędów.
    Niestety karta wróciła do stanu pierwotnego. Zginęła muzyka, pojawiły
    się wszystkie filmy z kamery samochodowej.
    Wykasowane pliki wracają też do stanu początkowego po wyjęciu karty ze
    slotu czyli przerwie w zasilaniu.
    Wygląda to więc tak, jakby komórki pamięci można było zapisywać podobnie
    jak pamięć RAM, jednak ich podstawowy stan po wyłączeniu nie jest 0 lub
    1 czy przypadkowy, tylko na stałe zapisany filmami z kamery.

    Ponieważ znajduję w Internecie opisy podobnych przypadków kart z kamer
    samochodowych więc wnioskuję, że jest to typowy objaw zużycia kart
    pamięci na skutek dużej liczby operacji zapisu.
    Z drugiej strony przecież ta liczba nie jest olbrzymia, szacuję ją na
    kilkaset nadpisanych stanów na każdej komórce pamięci.