  • Data: 2016-11-07 21:09:02
    Temat: Re: Trwałość zapisów na nośnikach informacji
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    badworm pisze:

    > Nie podobno, lecz na pewno. Jeśli czytnik kart olewa sygnał WP
    > z gniazda, to położenia przełącznika nie ma żadnego znaczenia.
    > To nie jest fizyczne zabezpieczenie na poziomie karty, lecz
    > informacja dla czytnika - coś jak dziurka w dyskietce czy "dołek"
    > w kasecie VHS bądź magnetofonowej.

    W przypadku dyskietki wycięcie faktycznie strowało przełącznikiem
    (lub transoptorem), który przekazywał zerojedynkową informację
    do kontrolera lub wprost do systemu operacyjnego. Ale w kasesiaku
    w dziurę wpadał taki szpindel, co to fizycznie blokował możliwość
    wciśnięcia klawisza zapisu (i uruchomienie głowicy kasującej). Jak
    było w VHS, to nie wiem, bo nigdy nie miałem.

    --
    Jarek