  • Data: 2016-11-07 19:10:58
    Temat: Re: Trwałość zapisów na nośnikach informacji
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    t-1 pisze:

> [...]
    > niepowodzeniem i powrotem starych plików.
    > Teraz skorzystałem z windowsowego sprawdzania dysku w poszukiwaniu błędów.
    > W bezzwłocznej odpowiedzi - brak błędów.
    > Niestety karta wróciła do stanu pierwotnego. Zginęła muzyka, pojawiły
    > się wszystkie filmy z kamery samochodowej.
    > Wykasowane pliki wracają też do stanu początkowego po wyjęciu karty ze
    > slotu czyli przerwie w zasilaniu.
    > Wygląda to więc tak, jakby komórki pamięci można było zapisywać podobnie
    > jak pamięć RAM, jednak ich podstawowy stan po wyłączeniu nie jest 0 lub
    > 1 czy przypadkowy, tylko na stałe zapisany filmami z kamery.

    Zdumiewające. Ja bym teraz zrobił próbę z zapisaniem całej karty, a nie
    tylko 1GB. Robiąc wcześniej kopię nośnika w celu porównani jej z tym,
    co sobie przypomni.

    > Ponieważ znajduję w Internecie opisy podobnych przypadków kart z kamer
    > samochodowych więc wnioskuję, że jest to typowy objaw zużycia kart
    > pamięci na skutek dużej liczby operacji zapisu.
    > Z drugiej strony przecież ta liczba nie jest olbrzymia, szacuję ją na
    > kilkaset nadpisanych stanów na każdej komórce pamięci.

    Zdumiewające do tego stopnia, że każe się zastanowic nad tym, czy te
    nowe dane (pliki mp3) nie są zapisane tylko w jakomś cache windowsa.

    --
    Jarek