    From: Michał Smoczyk <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Trojpodzial/Zloty podzial [OT]
    Date: Sat, 13 Feb 2010 09:50:22 +0100

    nb pisze:

    > Ja eksperymentowałem na niespełna miesięcznej córce.
    > Przez przypadek zauważyłem, że uśmiecha się do pomalowanej
    > piłki. Na pewno do tej piłki i na pewno do odpowiednio
    > zorientowanej (np, gdy obrócić dołem do góry, to już nie
    > bawiło). Nie wiem w jaki sposób reakcja mogła być nabyta,
    > więc podejrzewam o wrodzoną.

    To już nie ma związku z fotografią, ale jedna córka nie jest próbą
    losową, jeśli wiesz co mam na myśli. Jeśli nie sprawdzone na
    większej próbie to trzeba przyjąć że to absolutny przypadek, nie
    obraź się, ale równie dobrze mogła by się uśmiechać do ściany.

    > Dlaczego kultura nie miałaby się rozwijać po linii najmniejszego
    > oporu, czyli zgodnie z wrodzonymi preferencjami? Raczej nie na przekór.

    Zakładasz że wartości kulturowe mogą być uwarunkowane genetycznie.
    Głęboko wątpię -- kultura istnieje tylko od niespełna 10.000 lat, to
    znaczy że nie jest wynikiem zmian genetycznych. "Ewolucja" kulturowa
    nie polega na zmianach genetycznych, w odróżnieniu od typowej
    ewolucji biologicznej. Zrobił się zupełny off topic.

    --
    michał