  • 1. Data: 2010-02-11 21:58:44
    Temat: Trojpodzial/Zloty podzial
    Od: "romek76" <r...@o...eu>

    Jaki odbior obrazu jest nam wrodzony - zloty podzial czy trojpodzial.
    Moze ktos tez wie, dlaczego akurat ten nie inny?

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2010-02-11 22:42:17
    Temat: Re: Trojpodzial/Zloty podzial
    Od: Piotr Stefański <p...@u...wp.pl>

    romek76 pisze:
    > Jaki odbior obrazu jest nam wrodzony - zloty podzial czy trojpodzial.
    > Moze ktos tez wie, dlaczego akurat ten nie inny?

    Wrodzony odbiór obrazu? Brzmi interesująco... :)
    Nie bardzo rozumiem, w jaki sposób odbioru obrazu mógłby być wrodzony?

    --
    pozdrawiam,
    PS

  • 3. Data: 2010-02-12 01:12:38
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 11 of Feb 2010 23:42, Piotr Stefański wrote:

    > Wrodzony odbiór obrazu? Brzmi interesująco... :)
    > Nie bardzo rozumiem, w jaki sposób odbioru obrazu mógłby być wrodzony?

    Chcesz zaimponować brakiem umiejętności rozumowania?
    NTG FUT pl.pregierz.

    --
    nb

  • 4. Data: 2010-02-12 01:29:09
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 11 of Feb 2010 22:58, romek76 wrote:

    > Jaki odbior obrazu jest nam wrodzony - zloty podzial czy trojpodzial.
    > Moze ktos tez wie, dlaczego akurat ten nie inny?

    Chyba nie da się na to odpowiedzieć.
    Niewątpliwie dzieci od najwcześniejszego dzieciństwa
    mają jakieś tam preferencje wrodzone. Zanim dorosną
    na tyle aby móc odpowiedzieć na to pytanie, zostaną
    zmanierowane przez cywilizację :-)

    Tak samo nie da się odpowiedzieć, czy człowiek
    jest z natury mięsożerny, roślinożerny czy wszystkożerny
    (z wskazaniem na padlinę).

    Inna pewna rzecz, to że różne osobniki mają różne
    upodobania. Nawet robiłem małe eksperymenty,
    zdumiony tym, że małe dzieci (takie dopiero wzięte
    ze szpitala) różnie reagują na ten samą obraz
    i że w ogóle reagują.

    --
    nb

  • 5. Data: 2010-02-12 06:12:20
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 11 Feb., 22:58, "romek76" <r...@o...eu> wrote:
    > Jaki odbior obrazu jest nam wrodzony - zloty podzial czy trojpodzial.
    > Moze ktos tez wie, dlaczego akurat ten nie inny?
    >
    > Pozdrawiam,

    > --

    odpowiedz jest natychmiastowa:

    wrodzony czlowiekowi jest podzial dobr roznorakich.
    mozna nazwac go zlotym podzilalem - sobie jak najwiecej innym jak
    najmniej.

  • 6. Data: 2010-02-12 09:01:56
    Od: John Smith <u...@e...net>

    romek76 napisał(a):
    > Jaki odbior obrazu jest nam wrodzony - zloty podzial czy trojpodzial.
    > Moze ktos tez wie, dlaczego akurat ten nie inny?

    Dla mnie logiczne jest, że złoty podział jest bardziej naturalny.
    Trójpodział traktuję jedynie jako uproszczenie na potrzeby Artystów,
    brzydzących się arytmetyką.

    Złoty podział, czyli taki w którym wszystkie trzy elementy (a+b, a, b)
    tworzą ciąg geometryczny można nazwać harmonicznym, podobnie jak
    harmoniczna jest gama w muzyce. Tam też częstotliwości kolejnych
    dźwięków tworzą ciąg geometryczny.
    Poczucie harmonii (naturalności?) w jednym i drugim przypadku jest
    pewnie uwarunkowane fizjologicznie.

    --
    Mirek

  • 7. Data: 2010-02-12 09:13:13
    Od: tliisek <t...@w...pl>

    John Smith pisze:

    > Złoty podział, czyli taki w którym wszystkie trzy elementy (a+b, a, b)
    > tworzą ciąg geometryczny można nazwać harmonicznym,

    Akurat takiego ciągu na pewno harmonicznym nazwać nie można.
    Ale ja tylko czepiam się nomenklatury... ;)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciąg_harmoniczny

    Pozdrawiam, Tomek Lis.

  • 8. Data: 2010-02-12 09:24:01
    Od: John Smith <u...@e...net>

    tliisek napisał(a):

    > Akurat takiego ciągu na pewno harmonicznym nazwać nie można.
    > Ale ja tylko czepiam się nomenklatury... ;)
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciąg_harmoniczny

    Ale ja nie mówię o ciągu harmonicznym.
    Mówię o złotym podziale, który można nazwać harmonicznym. :-)

    --
    Mirek

  • 9. Data: 2010-02-12 09:36:00
    Od: tliisek <t...@w...pl>

    John Smith pisze:

    > Ale ja nie mówię o ciągu harmonicznym.
    > Mówię o złotym podziale, który można nazwać harmonicznym. :-)

    Ok. Masz rację. Nie pamiętałem, że tak też można ten podział nazwać, a
    "harmoniczny" skojarzyło mi się (matematycznie) tylko z ciągiem. Na
    szczęście jest SJP. :)
    Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2010-02-12 09:43:24
    Od: John Smith <u...@e...net>

    tliisek napisał(a):

    > Ok. Masz rację. Nie pamiętałem, że tak też można ten podział nazwać, a
    > "harmoniczny" skojarzyło mi się (matematycznie) tylko z ciągiem. Na
    > szczęście jest SJP. :)
    > Pozdrawiam.

    I Wikipedia:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Z%C5%82oty_podzia%C5%82