  • Data: 2010-02-15 11:46:59
    Temat: Re: Trojpodzial/Zloty podzial
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15 Feb., 10:01, Sebastian <n...@n...com> wrote:

    > Jakieś źródła tej zabawnej teorii?
    > Kula ma największą objętość wśród brył o danej powierzchni. Ma to wiele
    > fizycznych konsekwencji i stąd występowanie tego kształtu w przyrodzie.
    > I ma to taki sam związek z grawitacją i atmosferą co z kolorem
    > niebieskim i prędkością światła.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Sebastian

    tak to teoria , nie chce mi sie grzebac w zrodlach . to pewnego
    rodzaju hipotezy zgodne z wiedza ogolna.
    a przyczyna jest ...... kulistosc ziemi.

    efektem tej kulistosci jest rozna ilosc energii w roznych obszarach
    kuli ziemskiej jaka dociera do jej powierzchni ( glownie ze slonca na
    sposob ciepla) .
    poniewaz natura dazy " samoczynnie" do zajecia stanu energetycznie
    najnizszego dochodzi do transportu energii z obszarow bardziej
    naladowanych energetycznie do mniej.
    Transport tej energi odbywa sie m.inn. za posrednictwen transportu
    masy - a to w postaci pradow powietrzych i wodnych.

    masa ta oplywa roznego rodzaju przedmioty/ byty stanowiace dla niej
    opor. Te z kolei zostaja tak " obrobione" na drodze przemiany
    ewolucyjnej , czy tez obrobki mechanicznej by stawiac ruchomej masie
    najmniejszy opor , gdyz wszelkie przemiany odbywaja sie w naturze na
    drodze najmniejszego wydatkowania energi - czyli stawiania oporu.

    Przedmioty kuliste/ okragle stawiaja ruchomej masie najmniejszy opor.
    W miare uplywu czasu natura bedzie sie w ten sposob " obrabiac" sama
    siebie "ku kulistosci".

    przykladem , ale nie dowodem jest np okragly ksztalt galezi ktore
    ustawicznie sa owiewane wiatrem.

    Nikt nie zbadal , czy udowodnil ze ksztalty okraglawe wystepuja w
    naturze iles tam razy czesciej nioz pozostale , dlatego pisze w sensie
    " raczej " wydaje sie iz tych kstraltow mozna spodziewac sie
    najczesciej.