  • Data: 2010-11-08 10:54:40
    Temat: Re: Triaki czy przekazniki
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Projektuje układ inteligentnej automatyki domowej, całość jest praktycznie
    > gotowa tylko zastanawiam sie nad wyborem elementów wykonawczych. Mam do
    > wyboru przekaźniki lub triaki, całość przełączać będzie zasilnie sieci
    > 220V.

    > Proszę o ukierunkowanie które rozwiązanie będzie bardziej optymalne i
    > bezawaryjne (i najlepiej ciche, ale tak się chyba nie da)

    tak jak piszą koledzy, wybór łącznika zależy od charakteru obciążenia,
    łącznikami bezstykowymi możesz łączyć np. ogrzewanie podłogowe ale do reszty
    raczej styki,
    przyłączam się również do opinii, że zabudowywanie na amen to zły pomysł,
    pomyśl raczej o jakiejś "szafie sterowniczej" - ew. kilku mniejszych na
    zasadzie WE/WY rozproszonych - i z niej prowadź raczej zasilania, tak aby w
    razie czego dało się to jakoś sensownie serwisować,

    brat