  • Data: 2010-11-08 14:18:19
    Temat: Re: Triaki czy przekazniki
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w
    >
    > Uwaga - rozproszona szafa to problem roznych mas, trzeba przemyslec
    > jak te przekazniki czy optotriaki rozmiescic.
    >
    > No, z przekaznikami w zasadzie nie ma problemu - dwa kable do cewki
    > sie prowadzi, triaki - raczej optotriaki tez zdalne, wtedy znow dwa
    > kabelki do LED. Bo jak tylko triaki zdalne a opto w sterowniku, to
    > mamy problem lapania zaklocen z kabli do bramek, indukcyjnosci
    > kabli i napiecia na kabelkach - 230V wymaga stosownej izolacji i
    > ostroznosci ..
    >
    > J.

    Nie ma sie nad czym zastanawiać i dyskutować Tylko przekaźniki i styczniki.
    Przede wszystkim są głupoto odporne. I wytrzymają dużo wiecej. Wiesz jak się
    przepala triak i co się robi. Przewodzi cały czas. A w przekaźniku jest szansa
    ze kabel się upali. Mam od ponad 20 lat sterowanie jednego obwody zrobione na
    R15 czterostykowym. Równolegle wszystko połączone. Działa i jeszcze długo będzie
    działał. Kilka razy dziennie coś przełącza.