  • Data: 2012-01-24 14:43:28
    Temat: Re: Transmitery FM
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

    > Sam pomysł może i fajny, ale po próbach z kasetami z głowicą (coś
    > w tym stylu:
    > http://allegro.pl/i2057855419.html - parę różnych typów)
    >
    > jestem raczej mocno zniechęcony do takich zabaw.
    > Kłopot polega (wg mnie) na tym, że nie bardzo jest jak dopasować do
    > siebie obie głowice - ogólnie dźwięk jest do bani, na dodatek bardzo
    > zależy od tego jak się kasetę włoży - jak jest taśma, to jest ona
    > prowadzona "do głowicy" - tu głowica kasety "pływa" we wszystkie strony.
    > Podejrzewam, że nawet gdyby dać korektor, wiele by się nie uzyskało ze
> [...]

    W tych rozwiązaniach poszli na łatwiznę i użyli standardowej głowicy.
    A chyba lepiej by się sprawdziło coś z wiekszą szczeliną. Z tego co
    jeszcze pamiętam z magnetofonologii stosowanej, charakterystyka
    częstotliwościowa toru jest ździebko pogięta, i trzeba ją tu korygować
    przeciwnym wygięciem. Tyle że to pogięcie może być różne dla różnych
    magnetofonów (choć w praktyce pewnie wszystkie samochodowe są podobne).
    Tak więc też mam poważne wątpliwości co do jakości tego sprzężenia.
    Radio, to przynajmniej ma przewidywalne parametry.

    A tak przy okazji, wzrusza mnie wyrafinowanie rozwiązań niektórych
    telefonicznych zestawów głośnomówiących do samochodów. Telefon zamienia
    radio GSM na radio BlueTooth, a potem ten diwajs zamienia radio BlueTooth
    na radio FM. Ma pierwszy rzut oka -- bez sensu. Ale jednak mimo pokręcenia
    działa i spełnia swoje zadania.

    --
    Jarek