-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Plumpi" <p...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Tragiczny wypadek ... ku przestrodze :(
Date: Mon, 3 May 2010 10:10:33 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 29
Message-ID: <hrm0e0$h69$1@news.onet.pl>
References: <hrhm2m$ro8$1@inews.gazeta.pl> <hria2s$gt4$1@news.onet.pl>
<hriaan$16u$2@inews.gazeta.pl> <hrjr1f$ptp$1@news.onet.pl>
<hrk9gg$epm$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: dxt74.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1272874240 17609 83.22.105.74 (3 May 2010 08:10:40 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 3 May 2010 08:10:40 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2277018
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości
news:hrk9gg$epm$1@inews.gazeta.pl...
>> I nadal relatywna prędkość to mniej-więcej połowa sumy obu prędkości
>> pojazdów,
>
> Nie. Bo to zależy od zbyt wielu czynników, by prędkość po prostu podzielić
> przez dwa...
Dlatego też napisałem "mniej-więcej".
Ten podział zależy przede wszystkim od stosunków mas pojazdów np. mały
samochód osobowy kontra wielka ciężarówka oraz sztywności konstrukcji.
Zakładając zderzenie podobnych konstrukcyjnie samochodów ten podział będzie
prawie równy połowie.
>> ponieważ każdy z pojazdów dysponuje swoją strefą zgniotu i nie stanowi
>> stałej, nieodkształcalnej przeszkody.
>
> A to jest bez znaczenia, bo te samochody i tak mają tę strefę, i tak.
> Więc im większa prędkość (zsumowana), tym gorzej.
Powtarzam eszcze raz, że sumowanie prędkości w tym przypadku nie ma
większego znaczenia, ponieważ prędkości się sumują, ale także występują 2
strefy zgniotu, które pochłaniają energię, a nie jedna strefa. Zatem każda
ze stref pochłania ok. połowy energii uderzenia, a tym samym energii
pochodzącej z połowy prędkości. Ma to znaczenie dopiero wtedy, kiedy
dochodzi do zderzenia pojazdów o dużej różnicy mas i sztywności, wtedy
pojazd o mniejszej sztywności i o mniejszej masie przyjmuje większą energię.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.05.10 11:35 Bydlę
- 03.05.10 11:41 Bydlę
- 03.05.10 12:05 Bydlę
- 03.05.10 12:07 Plumpi
- 03.05.10 12:12 Plumpi
- 03.05.10 12:48 Plumpi
- 03.05.10 13:29 Bydlę
- 03.05.10 14:35 Borys Pogoreło
- 03.05.10 14:48 Plumpi
- 03.05.10 16:36 Bydlę
- 03.05.10 17:18 Stefan
- 03.05.10 18:04 Plumpi
- 03.05.10 18:49 .Peeter
- 03.05.10 19:29 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 03.05.10 21:13 Artur 'futrzak' Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- 2025-02-25 rozliczenia policji
- 2025-02-25 Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- 2025-02-25 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-02-25 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=