  • Data: 2010-05-03 18:04:02
    Temat: Re: Tragiczny wypadek ... ku przestrodze :(
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości
    news:hrmn1p$ndo$1@inews.gazeta.pl...

    > I zmienia to w jakikolwiek fakt, że im większa prędkość, tym gorzej dla
    > zderzających się?

    Jest to chyba na tyle oczywiste, że chyba nie trzeba tego tłumaczyć.
    Tak więc nie dyskutujmy o tym, bo jest to oczywiste, że im większa prędkość
    tym większe skutki zderzenia.

    > Poza tym walczysz z własnym twierdzeniem - postawiłeś tezę i mimo, iż nikt
    > jej nie neguje, gorączkowo jej bronisz.

    Skoro się zgadzasz z moim twierdzeniem to dlaczego nie potrafisz przyznać mi
    racji w sposób jednoznaczny, a wczesniej temu zaprzeczyłeś i nadal
    zaprzeczasz piszac "Kiedy to święte słowa!" ?
    Pisałeś o wzroście prędkości na skutek sumy prędkości jadących na przeciwko
    siebie pojazdów, co do której tłumaczyłem, że nie ma aż tak istotnego
    znaczenia, bo skutki zderzenia będą zbliżone do zderzeania każdego z
    pojazdów ze stałą przeszkodą z prędkością bliską połowie sumy tych
    prędkości.
    Tak więc nie dyskutujemy tu o zależności przyczynowo-skutkowej wzrostu
    prędkości na skutki wypadku, bo jest to zbyt oczywiste, ale różnicy w
    skutkach wypadku na skutek sumowania się prędkości dwóch zderzających się
    pojazdów.

    > Kiedy to święte słowa!

    W tym jest rzecz, że nie są to "święte słowa" i tu nie masz racji, bo może
    być tak, że każdy z pojazdów może odnieść skutki jak przy zderzeniu ze stałą
    przeszkodą z prędkością 100km/h, może też być tak, ze jeden z pojazdów może
    odnieść większe, a drugi mniejsze skutki (jak przy zderzeniu z prędkością
    mniejszą niż 100), ale także i obydwa pojazdy mogą odnieść skutki mniejsze
    jak przy zderzeniu każdego z nich z prędkością 100 z nieruchomą przeszkodą.
    Tak więc jesteś w błędzie :)
    Reasumując podobne skutki zderzenia uzyskamy zderzając ze stałą przeszkodą
    samochód jadący z prędkością 100km/h jak i zderzając dwa identyczne
    samochody jadące na przeciw siebie z prędkościami po 100km/h każdy i
    zderzającymi się dokładnie centralnie w osi poruszania się. Ponadto w czasie
    zderzenia niecentralnie tzn. nie w tej samej osi poruszania się obydwu
    samochodów, część energii zderzenia zostanie zachowana powodując dalsze
    poruszanie się pojazdów po zmienionej trajektorii.

    > Bo nie będzie równa 100!

    Z pewnością to tylko nie będą skutki zbliżone do uderzenia samochodu w stałą
    przeszkodę jadącego z prędkością 200km/h.
    Mogą być takie same jak podczas uderzenia jednego z samochodów w stałą
    przeszkodę jadącego z prędkościa 100km/h, mogą być mniejsze oraz większe,
    ale nigdy nie osiągną skutków zderzenia tego samochodu ze stałą przeszkodą
    jadącego z prędkością 200km/h, nawet gdyby jednym z pojazdów był czołg czy
    walec.