  • Data: 2011-11-21 07:57:12
    Temat: Re: Trafo toroidalne parametry
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 20 Nov 2011 22:53:35 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl> wrote:

    >Ale skąd wziąłeś rozmiar blachy? Ja przyjąłem ostrożne 20cm^2 zaledwie.

    Z napięcia na zwój. Wedle danych dla 226V po stronie pierwotnej
    otrzymujemy 33,8V (2x16,9V) na jałowo. Po przeliczeniu tego na 230V
    otrzymujemy 34,4V. Skoro znana jest ilość zwojów uzw. pierwotnego to
    natychmiast wyliczysz sobie napięcie na zwój - 0,78V.

    I ja teraz w programie zadaję rozmiar rdzenia, rozmiar drutu i ilość
    zwojów uzw. wtórnego i robię symulacje pilnując napięć i wymiarów. A
    że program liczy termikę transformatora to mając odpowiedni zapas na
    przyrosty temperatury mam dość dużą pewność, że całe trafo mi się nie
    ugotuje.

    Co mi wyszło z liczenia:
    rdzeń 130/70*85 1,35W/kg
    transformator na gotowo: 141/61*102
    indukcja 1,488T, 0,782V/zwój
    przyrost temperatury 80 st
    PRI: 294 zw., drutem 1,18
    SEC: 44 zw., drutem 3,0 (cieńszy!)
    Moc ciągła to 900VA

    >Ja nie programem, ja po swojemu. 500W to bardzo ostrożny szacunek, bo
    >z samej średnicy drutu wychodzi 640W. I tak samo z przekroju rdzenia i
    >słabego wypełnienia okna.

    No właśnie. Jak program liczy termicznie, to wystarczy go
    ,,skalibrować'' do rzeczywistości i jest o wiele dokładniejszy niż
    liczenie ręczne.

    >A tak w ogóle, to sorry za te [W] zamiast [VA] ale od paru lat liczę
    >już tylko impulsowe a tam się nikt w rozpatrywanie mocy biernej nie
    >bawi :)
    Takie tam szczegóły.
    --
    Grzegorz Krukowski