  • Data: 2011-11-21 08:59:27
    Temat: Re: Trafo toroidalne parametry
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Grzegorz,

    Monday, November 21, 2011, 8:57:12 AM, you wrote:

    [...]

    > że program liczy termikę transformatora to mając odpowiedni zapas na
    > przyrosty temperatury mam dość dużą pewność, że całe trafo mi się nie
    > ugotuje.
    > Co mi wyszło z liczenia:
    > rdzeń 130/70*85 1,35W/kg
    > transformator na gotowo: 141/61*102
    > indukcja 1,488T, 0,782V/zwój
    > przyrost temperatury 80 st

    No, faktycznie, toś przyjał zapas na przyrost temperatury. Ja nie
    miałbym odwagi przyjmować wzrostu wyższego niż 40 stopni dla
    transformatora nawijanego materiałami w klasie temperaturowej B. Przy
    klasie F odważyłbym się może na 60 stopni przyrostu. A raczej wątpię,
    żeby seryjny toroid był nawijany czymkolwiek lepszym od B.

    > PRI: 294 zw., drutem 1,18
    > SEC: 44 zw., drutem 3,0 (cieńszy!)
    > Moc ciągła to 900VA

    > No właśnie. Jak program liczy termicznie, to wystarczy go
    > ,,skalibrować'' do rzeczywistości i jest o wiele dokładniejszy niż
    > liczenie ręczne.

    Znasz zasadę GIGO? Przyjęcie wzrostu o 80 stopni dało Ci absurdalny
    wynik.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl