    From: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
    Date: Tue, 23 Jul 2024 22:04:11 +0200
    <v7jofo$mic$1@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <v7ko93$ia2$1@news.chmurka.net>
    <4yq4wv03ncq0$.1i59ebb5ff5jk.dlg@40tude.net>
    <v7m2bb$j88$1@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <v7mbpn$rig$1@news.chmurka.net>
    <6par7ksifbot$.402373ieqrmu$.dlg@40tude.net>
    <v7o4pc$bk6$1@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <v7orhd$bk5$4@news.chmurka.net>
    <1bl6x76rnl0a5$.d8qmr9dzdtpt.dlg@40tude.net>

    W dniu 23.07.2024 o 20:34, J.F pisze:

    > Jak szybko wirujące, to samo się ustabilizuje.

    Nie wiem jakie fizyczne prawo miałoby być za to odpowiedzialne.
    Zawsze zrobił mi się helikopter.

    > Dużo, ale nie wiemy czy to koniec możliwosci :-)

    > Uuu, chyba będzie. Trzeba by solidną ramę.

    Solidna nie, tylko sztywne jej mocowanie w osi Z. Tam praktycznie nie ma
    sił podczas przepalania. Nawet przyspieszenia nie są problemem, bo
    przepalania w ślimaczym tempie.

    > ale widzisz, ze ramka na początku skośna, i cos tam jeszcze odmierza.
    > Chyba chodzi o inne przesuwanie z obu stron.

    Obejrzę jeszcze raz. Po obu stronach ma szablony?

    > Ale przydałoby sie trochę sztywnosci i precyzji.

    To nie jest elektrodrążarka. ;)

    > Wow.
    >
    > Ale tak się to robi w metalu
    > https://www.youtube.com/watch?v=dCXu8Ju_fdY
    > https://www.youtube.com/watch?v=VcYWzP8hj7E

    Wyoblarka. :)

    > 0.5mm i już nie wejdzie jedno w drugie :-)

    Tam nie ma takich niedokładności.

    > no ale ma być ze sklejki 6mm, zeby się stołek nie rozpadł pode mną :-)

    No sklejkę 6 mm frezujesz zagłębiając frez na 1 mm, co okrążenie
    opuszczasz o następnym milimetr.

    > Ale widać drewniane na sliskich płytkach też się rozjezdzają :-)

    Nawet rozklekotane trudno mi sobie wyobrazić rozkraczające się, a
    plasticzaki nówki mają taką tendencję.

    > O widze, sklejka 8mm 157x120cm 314zl.
    >
    > Stolik z Ikei ... zl ?

    Tu nigdy się nie zyska. Ale na wzornictwie czy funkcjonalności to tak.

    > no ale taka 100x60cm 54zl. "do cięcia laserem".
    > To sporo taniej.

    Te laserowe mają jakąś mniejszą gęstość.

    > Pierwsze taka droga, czy takie małe to z jakis odpadów ?

    Te tanie to z drzew, które rosną szybko jak bambus, ale gęstość balsy. :)

    Robert