    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: To tyle jeśli chodzi o małe, płaskie obiektywy
    Date: Fri, 10 Jul 2009 22:12:44 +0200

    Janko Muzykant wrote:
    > Widocznie jestem niepoważny :)

    Jeśli chcesz to kupuj. Dla mnie to kpina wysokiego szczebla, że nie dali
    ani przyzwoitego LCD ani EVF, a wycenili jak w taki sposób. Inni jeszcze
    płaczą nad brakiem lampy.
    Przy tej cenie to jest niepoważne dla mnie.

    > Ściągnąłem sobie instrukcję (brawo, pajace z canona, co manual uważają
    > za licencjonowane dzieło literackie dla wybranych).

    Canon chyba jedyny robi takie zonki. Na szczęście cała reszta zmądrzała.

    (...)
    > Chodzi o zminimalizowanie czasu pomiędzy skrajnymi ujęciami, jak wiadomo
    > do hdrów im szybciej tym lepiej.

    Marudzisz. :)
    Zresztą jak olek taki otwarty jak to jeden pajac mówił, to czemu nikt nie
    robi alternatywnego oprogramowania pod niego? Taka opcja to nic wielkiego.
    ale standardowo producent nie robi takich, tak samo jak -1 -2 +5 i
    podobnych. Trzeba po prostu wybrać optimum.

    > 90% menu nigdy nie użyję. Ale takie czasy, bez pińcet trybów
    > artystycznych się nie sprzeda.

    Jak w większości aparatów, ale Wyobraź sobie, że nie ma np. opcji do trybu
    odszumiania, a producent w swojej hojności ją włącza. Większość się
    cieszy, a dla Ciebie aparat jest zdyskwalifikowany.

    > Filmy są cycuś, piękna sprawa (choć kodek
    > troszkę wyżyłowany i zajeżdża cyfrą). Czyli generalnie lepiej niż w g9,

    Filmy owszem, muszą być lepsze :)

    > niestety znacznie krócej z załączonym kitem, dynamika nieco lepsza (ale
    > bez przesady, choć dopóki nie obrobię rawa, nie powiem ostatniego
    > słowa), ostrość taka umiarkowana - akurat, żeby z 6px z tego wykroić
    > śliczne. Bardzo liczę na konwerter m42, żeby czasem przyczepić jupitera
    > 11 do moich ulubionych fakturek jesiennobeskidzkich.

    No to zmarnujesz ten aparat. Po co Ci małe jak będziesz podpinał pod to
    rurę + lustrzankowe szkło? Bez sensu.
    To już lepiej kup jupitera 11 na m39 i ten się znacznie bardziej nadaje :)

    > Przy okazji - jak kiedyś marzyłem o trybie naświetlania ''jeden promil
    > przepaleń''

    W dupach się poprzewracało ;-)

    > Następne marzenie - ''fuji mode'' - czyli do każdego zdjęcia najszybciej
    > jak się da drugie +2EV.

    Jak masz braketing z 0 +2 -2 to co za problem?

    > Dla szopa jakby co materiał z cieniami,
    > przypomnę test sprzed dwóch miesięcy, pierwsze zdjęcie jest +2ev lepiej
    > względem ostatniego:
    > http://www.cyfrowka.neostrada.pl/histogram.jpg
    > Ale to się pewnie nie pojawi nigdy. Po mało chętnych na takie dziwactwa :)

    Tak, zdecydowanie narzekasz na siłę :)

    > I tak lepiej od G9, a ten mi wystarczał. Nie chcę tego brudnego
    > dziadostwa, zadufanych pajaców wmawiających, że wszystko jest okej.

    G9 to inna klasa, ostatek epoki hybrydowej w takiej postaci. Olek to nowa
    epoka "coś z lustrzanki, ale prawie jak kompakt". To z pewnością nie jest
    sprzęt do porównań. Zresztą jedyna różnica w zabrudzeniach, że G9 sobie
    nie otworzysz od tak.

    > Liczę na jakość olka, który pod tym względem zawsze stał najwyżej.

    Nie stał nigdy. Tak to możesz mówić o leice, za którą płaciłeś 10 razy
    tyle, ale za to dostawałeś sprzęt stoi razy sprawdzony i bez najmniejszej
    wady. Olek jak inni - ma zarówno tanie badziewie jak i droższe lepsze,
    jednak ekskluzywnego i 10 razy zawyżonego ceną nie ma.

    > 4:3 mnie osobiście leży najbardziej.

    O nie, dla mnie to pierwsza poważna wada. Ani na tym kadrować fajnie
    kompozycyjnie, ani potem oglądać. Bardziej bym się zastanawiał czy lepsze
    jest 16:10, 16:9 czy 15:10. Nie dziwi mnie że format kinowy wchodzi do
    monitorów, aparatów - te proporcje są o wiele lepsze. No i jeszcze kwadrat
    jak już. 4:3 chociaż dobrze wykorzystuje pole obrazowe to jednak ani to
    kwadrat, ani to porządny prostokąt. Fuj. Po kupnie lustra cieszyłem się z
    dynamiki, z rozdzielczości, z zmienności obiektywów, ale najbardziej, że
    nie mam do czynienia już z 4:3.

    > Stoi najbliżej kwadratu.

    I właśnie w tym sęk, że to nie kwadrat.

    > A g1 nie robi
    > filmów i jest większy (a ja chcę aparat malutki).

    Rozmiary jego nie są takie znów złe, mógłby tylko nie mieć gripa i by było
    ok. Poza tym mi odpowiada w tym zakresie. Sporo pewnie zajmuje jeszcze
    wywijany ekran.

    > Gh1 ma znowu głupią cenę.

    O tak, zdecydowanie głupią. Dlatego zostanie ciekawostką, a nie realnym
    produktem.

    > Samsunga jak się zorientowałem, w sklepie nie będzie raczej
    > prędko. Olek nie jest ideał, ale po prostu jest.

    Ja bym tam wolał poczekać niż przepłacać teraz za coś co jest słabe. Jak
    już to skłaniałbym się do G1, bo z wszystkiego filmy mnie najmniej gryzą,
    ale samsung będzie APS-C i 3:2 a na to warto czekać.

    d.