  • Data: 2009-07-10 10:29:18
    Temat: Re: To tyle jeśli chodzi o małe, płaskie obiektywy
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dominik pisze:
    > dla mnie wymiary są jakoś tak trzeciorzędne. Najważniejsze to
    > stabilizacja, porządny ekran lub jeszcze lepiej EVF i owe nieszczęsne
    > filmy, bo póki co ich nie mam poza komórką i starszymi kompaktami.
    > G1 byłby fajny, ale nie ma IS i filmów. Przy GH1 ogłupieli z ceną
    > zupełnie. EP1 to porażka może dziecku na komunię ale nie komukolwiek
    > poważnemu.

    Widocznie jestem niepoważny :)
    Ściągnąłem sobie instrukcję (brawo, pajace z canona, co manual uważają
    za licencjonowane dzieło literackie dla wybranych). Mój ''idealny''
    sposób pracy czyli manual z kręceniem czasu i obserwacją histogramu jest
    dostępny. Nauczyłem się tak z g9 i od tej pory nie uznaję inaczej
    (chyba, że nie ma czasu, ale to inna bajka i inny sprzęt). Histogram
    niestety nie jest transparentny, ale przynajmniej jest mały. Ideałem
    byłoby przerzucenie w trybie M na jedno z kółek iso (może się da, nie
    chce mi się wertować dokładnie instrukcji). Jest ''customizacja'' - duża
    zaleta. Bracketing tylko +- 1ev - widać, olyludki wierzą w nieomylność
    światłomierza. I dobrze, tylko jeśli ktoś chce tego użyć do podbijania
    dynamiki to kiepsko. Byłoby okej, gdyby kolejność była następująca: -1,
    +1 i 0. Wtedy całość przesuwamy o +1ev i mamy dubla z podbitymi cieniami
    do obszarów nieszumiących (ostatnie trzecie zdjęcie idzie na straty).
    Chodzi o zminimalizowanie czasu pomiędzy skrajnymi ujęciami, jak wiadomo
    do hdrów im szybciej tym lepiej.

    90% menu nigdy nie użyję. Ale takie czasy, bez pińcet trybów
    artystycznych się nie sprzeda. Filmy są cycuś, piękna sprawa (choć kodek
    troszkę wyżyłowany i zajeżdża cyfrą). Czyli generalnie lepiej niż w g9,
    niestety znacznie krócej z załączonym kitem, dynamika nieco lepsza (ale
    bez przesady, choć dopóki nie obrobię rawa, nie powiem ostatniego
    słowa), ostrość taka umiarkowana - akurat, żeby z 6px z tego wykroić
    śliczne. Bardzo liczę na konwerter m42, żeby czasem przyczepić jupitera
    11 do moich ulubionych fakturek jesiennobeskidzkich.

    Przy okazji - jak kiedyś marzyłem o trybie naświetlania ''jeden promil
    przepaleń'' (nadal nie ma, ale pies go lizał, jest histogram), teraz
    chciałbym coś innego. Otóż skrajna lewa część histogramu to obszar o
    nietolerowanej jakości (szumy, nieliniowość barw itd, każdy wie jak jest
    w cieniach). Szerokość owej części jest oczywiście różna dla różnych
    modeli i iso. Pełnowymiarowe lustrzanki na niskiej czułości mają ten
    obszar malutki, kompakty w stylu g9 jakieś 1/4 całości, by przy 800 iso
    zejść poniżej połowy. A mój pomysł to życzenie, bym mógł sobie owe
    obszary ustalić dla każdego iso (np. w jakimś kolorze) - rzut oka i
    widać, czy dynamika wymaga zmniejszenia iso i trzeba szukać drzewa do
    podparcia ze względu na długi czas, czy też dynamika się wyrobi.

    Następne marzenie - ''fuji mode'' - czyli do każdego zdjęcia najszybciej
    jak się da drugie +2EV. Dla szopa jakby co materiał z cieniami,
    przypomnę test sprzed dwóch miesięcy, pierwsze zdjęcie jest +2ev lepiej
    względem ostatniego:
    http://www.cyfrowka.neostrada.pl/histogram.jpg

    Ale to się pewnie nie pojawi nigdy. Po mało chętnych na takie dziwactwa :)

    > Zdjęcia uszłyby, ale szum, mała dynamika i zupełnie wkurzające mnie
    > proporcje denerwują. Samsung będzie miał większą matrycę, no i na
    > początek muszą się starać. Mam głęboką nadzieję, że nie spartolą roboty :)

    I tak lepiej od G9, a ten mi wystarczał. Nie chcę tego brudnego
    dziadostwa, zadufanych pajaców wmawiających, że wszystko jest okej.
    Liczę na jakość olka, który pod tym względem zawsze stał najwyżej. 4:3
    mnie osobiście leży najbardziej. Stoi najbliżej kwadratu. A g1 nie robi
    filmów i jest większy (a ja chcę aparat malutki). Gh1 ma znowu głupią
    cenę. Samsunga jak się zorientowałem, w sklepie nie będzie raczej
    prędko. Olek nie jest ideał, ale po prostu jest.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl