    From: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Test porównawczy języków programowania
    Date: Fri, 14 Jan 2011 10:52:02 +0100
    <s...@e...rdc.pl>
    <7...@g...googlegroups.com>
    <s...@e...rdc.pl>
    <0...@w...googlegroups.com>
    <s...@e...rdc.pl>
    <e...@i...googlegroups.com>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Jarzabek"
    >Nie ma takiej analogii. W przypadku lekarza i szarlatana po pierwsze
    >obydwaj twierdzą, że leczą, po drugie pacjent na podstawie usługi
    >którą sam odbiera nie ma podstaw do stwierdzenia, że jeden z nich mówi
    >nieprawdę.

    Nie. Mamy porównywać skuteczność certyfikatu, a nie róznych metod.
    To czy certyfikowanie programistów wpłynie na ich znajomość Worda mnie
    nie interesuje.

    >Wybiera spośród certyfikowanej masy na ogół jednak prawdziwych lekarzy
    >proktykujących prawdziwą medycynę.

    Często w sposób urągający wszelkim standardom. Ale na to nie masz
    wpływu, bo oni są certyfikowani.

    >W jakim sensie "niczego nie rozwiązuje"?

    W normalnym. Nie powoduje, że nagle masz dobrych lekarzy.

    >Zmienia prawdopodobieństwa,
    >owszem, nie w ten sposób, że robi się z nich zero i sto procent, ale
    >jednak zmienia.

    Przenosząc równocześnie akcenty gdzie indziej.

    >Żeby być lekarzem trzeba skończyć studia, zdać egzaminy i nie
    >praktykować zbyt rażąco sprzecznie ze sztuką i wiedzą medyczną.

    "Zbyt rażąco sprzecznie". Raczysz żartować, prawda?

> [...]
    >uprawniea w systemie z uprawnianiemi zależy od tego, jak sprawnie
    >działa system, i owszem, można się zgodzić, że w Polsce nie działa on
    >najlepiej, ale to nie znaczy, że nie działa w ogóle. W systemie bez
    >certyfikacji każdy może twierdzić, że jest lekarzem, nawet jeśli
    >niczego nie wie, niczego nie umie, a to co robi nie ma kompletnie nic
    >wspólnego z medycyną. I w związku z tym w takim systemie 9 na 10,
    >twierdzących, że są lekarzami, będzie właśnie takimi szarlatanami,
    >których skuteczność będzie na poziomie placebo.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że certyfikacja lekarzy nie zapobiega
    "leczeniu" przez homeopatów? Ba, certyfikacja lekarzy nie zapobiega
    homeopatyzowaniu pacjentów nawet przez certyfikowanych lekarzy!
    I nie ma takiej siły, która nakaże klientowi zachowywać się racjonalnie.

    >Dlatego pacjenci, którzy przychodzą z kaszlem do lekarza znacznie
    >rzadziej z powodu tego kaszlu umierają albo kończą z powikłaniami niż
    >pacjenci, którzy przychodzą z tym do kogoś bez licencji medycznej.

    Ale masz jakieś wsparcie?
    Bo o ile mogę się zgodzić, że leczenie "bioprądami" raka jest szkodliwe
    dla pacjenta, bo w ten sposób odwodzi się go od rzeczywistej terapii, o
    tyle stwierdzenie, że leczenie byle kaszlu antybiotykiem nie jest
    szkodliwe jest dość śmiałe.

> [...]
    >gorączkę, ale nie udało się go zapisać w szybkim terminie do lekarza,
    >więc obejrzała je tylko pielęgniarka i powiedziała, że to wirus i nie
    >należy przepisywać antybiotyków. Ponieważ akurat wyjeżdżało i były
    >święta, to certyfikowanego lekarza mogło zobaczyć dopiero kilka dni
    >później, co spowodowało, że zaraziło kilka następnych osób, chorowało
    >w święta, nie mogło się bawić z dziećmi krewnych, do których
    >specjalnie po to pojechało, żeby ich też nie zarazić. Certyfikowany
    >lekarz przepisał antybiotyk, który - surprise, surprise - pomógł

    A wujek Staszek nie wysłał listu i dwa tygodnie później padła mu krowa.

    >Znasz koncepcję ciężaru dowodu?

    To ta polegająca na "zakładamy, że mamy rację, więc niech się oponent
    męczy"?

    >Ale dlaczego mielibyśmy uważać omawiany przypadek za przesadę, skoro w
    >analogicznych przypadkach z innych dziedzin powszechnie uznaje się, że
    >należy wymagać certyfikacji osób?

    #define "analogiczne przypadki"
    #define "powszechnie"
    Bo, na przykład, jeśli chodzi o prawników, jest to moooooocno
    dyskusyjne.

    >To, że jakaś firma certyfikuje ludzi na to, że znają produkty tej
    >firmy, to zupełnie co innego niż uprawnienia zawodowe i w żaden sposób
    >nie jest ich w stanie zastąpić.

    Oczywiście. Podobnie jak certyfikacje z konkretnej książki do języka
    obcego w żadne sposób nie są w stanie zastąpić urzędowych uprawnień do
    mówienia w tym języku. O, a może jednak istnieją "prywatne" i dobrowolne
    certyfikaty z języków? Że taki pierwszy z brzegu przykład.

    --
    \ K...@e...eu.org /