  • Data: 2011-01-11 15:47:55
    Temat: Re: Test porównawczy języków programowania
    Od: "Andrzej Jarzabek" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> napisał(a):

    > Poza nielicznymi wyjatkami nie zaobserwowalem nigdy czegos takiego w
    > praktyce. W zadnej branzy nie zaobserwowalem, a maialem kontakt z
    > takimi
    > gdzie zagrozeunie zdrowia/zycia bylo bardzo wysokie, np. raz cudem nie
    > urwalo mi obu rak z powdu zwyczajnego zmeczenia innego pracownika.

    Popełniasz tu pewien błąd poznawczy polegający na tym, że zwracasz
    nieproporcjonalną uwagę na przypadku skrajne. Jednak zyjesz w świecie, gdzie w
    miastach buduje się wielopiętrowe budynki, podłączone do sieci elektrycznej, a
    nierzadko i gazowej, po ulicach z względnie dużą prędkością poruszają się duże
    ilości samochodów, a nad głowami latają nam wielotonowe samoloty pasażerskie.
    Gdyby te wszystkie rzeczy były projektowane i wykonywane przez ludzi nie
    posiadających odpowiednich umiejętności, budynki zawalałyby się jeszcze
    najczęściej w trakcie budowy, a w większości najdalej kilka miesięcy po, te,
    które nie zawalałyby się z powodu błędów konstrukcyjnych byłyby szybko
    niszczone przez pożary lub eksplozje gazu, co kilka minut widziałbyś wypadek
    samochodowy spowodowany zacięciem się hamulców, przypadkowym odpaleniem
    poduszek powietrznych czy wybuchem silnika, a większość samolotów nawet by nie
    dała rady wystartować.

    Gdyby projekty robili i wykonywali te wszystkie rzeczy ludzie co prawda
    posiadający umiejętności, ale na ogół ich nie stosujący, wynik byłby, jak sam
    zauważyłeś, jedynie marginalnie lepszy.

    Nie wiem w jakim kraju żyjesz, ale przypuszczam, że nie jest to rzeczywistość,
    jaką obserwujesz za oknem. Jeśli jest, to wyrazy współczucia i mogę cię tylko
    zapewnić, że są kraje, w których to wszystko jednak na ogół działa.

    Jeśli jednak nie obserwujesz opisanego powyżej scenariusza, to właśnie
    dlatego, że jednak na ogół zajmują się tym ludzie posiadający umiejętności (a
    często i uprawnienia) i korzystający z nich.