  • Data: 2011-01-11 14:40:45
    Temat: Re: Test porównawczy języków programowania
    Od: "Andrzej Jarzabek" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Tak i dlatego niektórzy potrafią "przepchnąć" patent na koło, czy ogień...

    Czytaj uważnie. Nie pisałem o urzędniku patentowym.

    > I co to da? Nic.

    Nieprawda.

    > Tam gdzie jest niezbędny certyfikat w wielu wypadkach
    > jest produkt badany przez laboratoria wydające certyfikaty. Tam, gdzie
    > nie ma to znaczenia, certyfikatu nie potrzeba.

    W wielu wypadkach jest tak jak piszesz, ale w jeszcze większej ilości wypadków
    jest wręcz przeciwnie. Z tego, że "w wielu wypadkach" jakieś rozwiązanie jest
    nieskuteczne nie oznacza, że jest nieskuteczne w ogóle.

    > A same certyfikaty jak widać to nie wszystko:
    > http://www.lodz.naszemiasto.pl/artykul/731520,chory-
    mial-zlamane-zebro-i-
    mostek
    > -lekarz-stwierdzil-ze-to,id,t.html?kategoria=660
    >
    > znam przypadki, że taki sam konował wysyłał osobę chorą na bzdurne
    > badania, nie robiąc podstawowych, a później twierdził, że przecież jest
    > zdrowy, bo badania wyszły pomyślnie. Niestety jak wykryto co jest mu na
    > prawde, było juz za późno.

    Rozumiem, że w związku z tym nie masz nic naprzeciwko, żeby w razie czego
    zamiast chirurga operowała cię sprzątaczka?

    A jak się dowiesz, że ktoś został przejechany przechodząc przez jezdnię na
    zielonym świetle, to zaczniesz przechodzić na czerwonym?

    > Ja wolę, zeby systemy mission critical były po prostu dobrze
    > przetestowane i to one powinny być certyfikowane, a nie pracownicy. I
    > żeby tego właśnie nie wykonywał zwykły urzędnik, który się na tym nie zna.

    Przecież właśnie certyfikacja pracowników jest między innymi po to, żeby było
    wiadomo, że za testowanie certyfikowanego produktu odpowiada ktoś, kto po
    pierwsze wie, że taki system powinien być dobrze przetestowany, po drugie był
    uczony jak to robić, po trzecie zdał z tego wszystkiego egzaminy, a po czwarte
    że nie zdarzyło mu się wypuścić do produkcji systemu źle przetestowanego.

    Jesto to znacznie silniejsza gwarancja niż tylko taka, że jakieś
    "laboratorium" dostało oprogramowanie do przetestowania i nie znalazło błędów.