-
21. Data: 2016-03-31 22:42:51
Temat: Re: Tesla
Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
Powitanko,
> pewnie długo jeszcze
> będzie poza zasięgiem...
Akurat jesli chodzi o zasieg...;-)
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
-
22. Data: 2016-03-31 23:29:22
Temat: Re: Tesla
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Thu, 31 Mar 2016 13:06:59 -0500, Pszemol napisał(a):
> Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
>> Otoz to. Samochody elektryczne to powinien byc segment tylko do miast.
>> Male popierdolki zeby do pracy zamiast komunikacja miejska jechac.
>>
>
> Nie wiem co sie stalo z pomyslem tankowania przez wymianę akumulatora na
> zatankowany....
>
> Tak czy inaczej jak niedaleko jezdzisz to w ogole nie musisz tankowac poza
> domem - w garazu przez noc dopelnisz aku i potem masz na tydzień cały
> spokoj.
Te dwa podejścia wydają się stać w sprzeczności ze sobą.
Bo zakładając że głównie planujesz ładować się z gniazdka, to jednocześnie
nie chcesz wymienić gdzieś przy trasie, w trzecim dniu po zakupie
samochodu, swojego nowiutkiego akumulatora, na jakiś nie wiadomo jaki.
A akumulatory jednak będą się zużywać i te wymieniane będą w różnym stanie.
Do tego będzie to też skomplikowane - bo teraz jedną z zalet aut
elektrycznych jest możliwość upakowania ciężkich baterii w fajnych
miejscach, tak żeby mieć korzystnie położony środek ciężkości czy wypełnić
przestrzeń która i tak się marnuje powiększając wnętrze auta. A to
zazwyczaj nie idzie w parze z łatwą wymianą.
Do tego wymagana kompatybilność rozwiązań między różnymi samochodami,
infrastruktura, zaplecze, koszty, ceny itp.
Myślę że wszystko będzie szło raczej w stronę szybkiego ładowania.
-
23. Data: 2016-04-01 08:59:30
Temat: Re: Tesla
Od: robot <r...@o...pl>
W dniu 2016-03-31 o 18:01, Pszemol pisze:
>
>
> https://www.teslamotors.com/blog/reserving-model-3
> https://www.teslamotors.com/support/model-3-reservat
ion-deposit
>
> Czy obserwujecie wydarzenia w Tesli?
>
> Dziś odsłona nowego modelu Tesla 3 i start zapisów do kolejki oczekujących
> na samochód... :-)
>
> Co Wy na to?
>
Ile kosztuje model 3?
-
24. Data: 2016-04-01 09:17:43
Temat: Re: Tesla
Od: Marek <f...@f...com>
On Thu, 31 Mar 2016 13:06:59 -0500, Pszemol <P...@P...com>
wrote:
> Nie wiem co sie stalo z pomyslem tankowania przez wymianę
akumulatora na
> zatankowany....
Chyba raczej na wymianę samochodu na "zatankowany".
--
Marek
-
25. Data: 2016-04-01 09:22:23
Temat: Re: Tesla
Od: Marek <f...@f...com>
On Thu, 31 Mar 2016 23:29:22 +0200, Tomasz Pyra
<h...@s...spam.spam> wrote:
> Bo zakładając że głównie planujesz ładować się z gniazdka, to
jednocześnie
> nie chcesz wymienić gdzieś przy trasie, w trzecim dniu po zakupie
> samochodu, swojego nowiutkiego akumulatora, na jakiś nie wiadomo
jaki.
Dlatego proponuję by wymieniać samochód na zatankowany, tak prościej
i szybciej. To tylko narzędzie do transportu. Kiedyś tak z koniami
się robiło. Zresztą np. Berlin już coś takiego wprowadził miejskie
autko el., które można zostawić w jednym z wielu miejsc i zamienić na
naładowane.
--
Marek
-
26. Data: 2016-04-01 10:08:18
Temat: Re: Tesla
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Fri, 1 Apr 2016 08:59:30 +0200, robot napisał(a):
> Ile kosztuje model 3?
$35000, czyli pewnie ze 200tys zł (nie, nie pomyliłem się w mnożeniu).
-
27. Data: 2016-04-01 10:33:38
Temat: Re: Tesla
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:336ohk284czo$....@4...n
et...
Dnia Fri, 1 Apr 2016 08:59:30 +0200, robot napisał(a):
>> Ile kosztuje model 3?
>$35000, czyli pewnie ze 200tys zł (nie, nie pomyliłem się w
>mnożeniu).
Na pewno nie pomyliles ?
Pojemnosc silnika 0, to juz chocby akcyza znacznie mniejsza :-)
Przy zakupie w Niemczech czy w Danii odpadnie troche kosztow, nie wiem
jak z Norwegia ...
J.
-
28. Data: 2016-04-01 11:18:23
Temat: Re: Tesla
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik napisał w wiadomości
>> Z cała pewnością mamy szczęście żyć w ciekawych czasach jeśli
>> chodzi o
>> motoryzację.
>Mam lekko odmienne zdanie :)
>Kupowałem ostatnio nowe auto (volvo), pierwsza wizyta w salonie
>utwierdziła mnie w przekonaniu, ze nastają ciężkie czasy. XC90 to
>tylko i wyłącznie 4-ro cylindrowe silniki. Może i >mocne, ale jak to
>fatalnie brzmi ... Dobrze, ze jeszcze dało się kupić coś z dieslem
>R5...
>Dla człowieka, który cale życie w większości (pomijam kilka błędów)
>jeździł autami z mocnymi i (nawet jeśli diesel) pięknie mruczącymi
>jednostkami czasy aut elektrycznych >niekoniecznie napawają
>optymizmem.
>Dla mnie auto to nie tylko 4 s. do setki ... Musi jeszcze wydawać
>spod maski przyjemne dźwięki :)
Wsadza glosnik pod maske. Albo do kabiny :-)
J.
-
29. Data: 2016-04-01 12:18:05
Temat: Re: Tesla
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Thu, 31 Mar 2016 11:59:11 -0700 (PDT), w
<0...@g...c
om>,
a...@g...com napisał(-a):
> Dla mnie auto to nie tylko 4 s. do setki ... Musi jeszcze wydawać spod maski
przyjemne dźwięki :)
Głośnik + mp3 i będziesz miał dźwięki nawet z F1 V12 :)
-
30. Data: 2016-04-01 12:19:57
Temat: Re: Tesla
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Thu, 31 Mar 2016 11:24:05 -0500, w <ndjip3$pmv$1@dont-email.me>, Pszemol
<P...@P...com> napisał(-a):
> lepiej wyposażone auta segmentu Toyota Camry, Honda Accord czy VW Passat.
>
> Tymczasem żaden z tych samochodów nie osiąga mniej niż 4 sekundy do setki,
> nawet z najlepszymi silnikami.
W jakim czasie dojadę do Madrytu tą Teslą z megaprzyspieszeniem, a w jakim
Accordem?