  • 21. Data: 2016-03-31 22:42:51
    Temat: Re: Tesla
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > pewnie długo jeszcze
    > będzie poza zasięgiem...

    Akurat jesli chodzi o zasieg...;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 22. Data: 2016-03-31 23:29:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 31 Mar 2016 13:06:59 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Nie wiem co sie stalo z pomyslem tankowania przez wymianę akumulatora na
    > zatankowany....
    >
    > Tak czy inaczej jak niedaleko jezdzisz to w ogole nie musisz tankowac poza
    > domem - w garazu przez noc dopelnisz aku i potem masz na tydzień cały
    > spokoj.

    Te dwa podejścia wydają się stać w sprzeczności ze sobą.
    Bo zakładając że głównie planujesz ładować się z gniazdka, to jednocześnie
    nie chcesz wymienić gdzieś przy trasie, w trzecim dniu po zakupie
    samochodu, swojego nowiutkiego akumulatora, na jakiś nie wiadomo jaki.

    A akumulatory jednak będą się zużywać i te wymieniane będą w różnym stanie.

    Do tego będzie to też skomplikowane - bo teraz jedną z zalet aut
    elektrycznych jest możliwość upakowania ciężkich baterii w fajnych
    miejscach, tak żeby mieć korzystnie położony środek ciężkości czy wypełnić
    przestrzeń która i tak się marnuje powiększając wnętrze auta. A to
    zazwyczaj nie idzie w parze z łatwą wymianą.

    Do tego wymagana kompatybilność rozwiązań między różnymi samochodami,
    infrastruktura, zaplecze, koszty, ceny itp.

    Myślę że wszystko będzie szło raczej w stronę szybkiego ładowania.

  • 23. Data: 2016-04-01 08:59:30
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-03-31 o 18:01, Pszemol pisze:

    > https://www.teslamotors.com/blog/reserving-model-3
    > https://www.teslamotors.com/support/model-3-reservat
    ion-deposit

    > Czy obserwujecie wydarzenia w Tesli?
    >
    > Dziś odsłona nowego modelu Tesla 3 i start zapisów do kolejki oczekujących
    > na samochód... :-)
    >
    > Co Wy na to?

    Ile kosztuje model 3?

  • 24. Data: 2016-04-01 09:17:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 31 Mar 2016 13:06:59 -0500, Pszemol <P...@P...com>
    wrote:
    > Nie wiem co sie stalo z pomyslem tankowania przez wymianę
    akumulatora na
    > zatankowany....

    Chyba raczej na wymianę samochodu na "zatankowany".

    --
    Marek

  • 25. Data: 2016-04-01 09:22:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 31 Mar 2016 23:29:22 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:
> [...]
    > nie chcesz wymienić gdzieś przy trasie, w trzecim dniu po zakupie
    > samochodu, swojego nowiutkiego akumulatora, na jakiś nie wiadomo

    Dlatego proponuję by wymieniać samochód na zatankowany, tak prościej
    i szybciej. To tylko narzędzie do transportu. Kiedyś tak z koniami
    się robiło. Zresztą np. Berlin już coś takiego wprowadził miejskie
    autko el., które można zostawić w jednym z wielu miejsc i zamienić na
    naładowane.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2016-04-01 10:08:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 1 Apr 2016 08:59:30 +0200, robot napisał(a):

    > Ile kosztuje model 3?

    $35000, czyli pewnie ze 200tys zł (nie, nie pomyliłem się w mnożeniu).

  • 27. Data: 2016-04-01 10:33:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    et...
    >$35000, czyli pewnie ze 200tys zł (nie, nie pomyliłem się w
    >mnożeniu).

    Na pewno nie pomyliles ?
    Pojemnosc silnika 0, to juz chocby akcyza znacznie mniejsza :-)

    Przy zakupie w Niemczech czy w Danii odpadnie troche kosztow, nie wiem
    jak z Norwegia ...

    J.

  • 28. Data: 2016-04-01 11:18:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
> [...]
    >utwierdziła mnie w przekonaniu, ze nastają ciężkie czasy. XC90 to
    >tylko i wyłącznie 4-ro cylindrowe silniki. Może i >mocne, ale jak to
    >fatalnie brzmi ... Dobrze, ze jeszcze dało się kupić coś z dieslem
    >R5...
    >Dla człowieka, który cale życie w większości (pomijam kilka błędów)
    >jeździł autami z mocnymi i (nawet jeśli diesel) pięknie mruczącymi
    >jednostkami czasy aut elektrycznych >niekoniecznie napawają
    >optymizmem.
    >Dla mnie auto to nie tylko 4 s. do setki ... Musi jeszcze wydawać

    Wsadza glosnik pod maske. Albo do kabiny :-)

    J.

  • 29. Data: 2016-04-01 12:18:05
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 31 Mar 2016 11:59:11 -0700 (PDT), w
    <0...@g...c
    om>,
    a...@g...com napisał(-a):

    > Dla mnie auto to nie tylko 4 s. do setki ... Musi jeszcze wydawać spod maski
    przyjemne dźwięki :)

    Głośnik + mp3 i będziesz miał dźwięki nawet z F1 V12 :)

  • 30. Data: 2016-04-01 12:19:57

    Thu, 31 Mar 2016 11:24:05 -0500, w <ndjip3$pmv$1@dont-email.me>, Pszemol
    <P...@P...com> napisał(-a):

    > lepiej wyposażone auta segmentu Toyota Camry, Honda Accord czy VW Passat.
    >
    > Tymczasem żaden z tych samochodów nie osiąga mniej niż 4 sekundy do setki,
    > nawet z najlepszymi silnikami.

    W jakim czasie dojadę do Madrytu tą Teslą z megaprzyspieszeniem, a w jakim
    Accordem?