  • 11. Data: 2016-03-31 20:06:59
    Temat: Re: Tesla
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    nadir <n...@h...org> wrote:

    > Jaki jest zasięg takiej Tesli jak ze 3-4 razy ruszysz w miej niż 4
    > sekundy do setki spod świateł? Albo gdy poruszasz się prędkością
    > przelotową 90-100 km/h?
    > Porównywalny z Accordem czy Passatem?

    Zapewne nie jest, tak samo jak nie jest zasieg Accorda z 2-litrowa czwórką
    nie jest porównywalny z zasięgiem jakiejś Corvette czy wypasionego
    Mustanga.
    Zawsze masz coś za coś i wybierasz co Ci się podoba.

    ps nie sadze aby ktos ciagle probowal jezdzic tym autem 4s do setki, a jak
    bedziesz jezdzil spokojniej to i zasieg zwiekszysz - dokladnie tak samo jak
    w aucie z napedem spalinowym - fyzyki nie przeskoczysz.

  • 12. Data: 2016-03-31 20:07:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 31.03.2016 19:54, Zenek Kapelinder wrote:
    > Otoz to. Samochody elektryczne to powinien byc segment tylko do miast. Male
    popierdolki zeby do pracy zamiast komunikacja miejska jechac.

    Albo po prostu wymienne akumulatory. Podjeżdzasz - wymieniają
    automatycznie w 3 minuty i ładują sobie w nocy jak nie ma szczytu -
    niekoniecznie na miejscu a prz transformatorze w GPZ.

    Shrek.

  • 13. Data: 2016-03-31 20:33:15
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Albo po prostu wymienne akumulatory. Podjeżdzasz - wymieniają
    > automatycznie w 3 minuty i ładują sobie w nocy jak nie ma szczytu -
    > niekoniecznie na miejscu a prz transformatorze w GPZ.

    O ile spekulacje na temat krzemu w anodzie akumulatorow litowych jakie
    Tesla kupuje u Panasonica okaza sie prawdziwe to byc moze Model 3 bedzie
    mial duzo lepsze akumulatory nic wszystko inne obecne dzis na rynku...

    http://qz.com/651391/teslas-model-3-debut-how-to-wat
    ch-it-what-we-know-about-it-and-why-scientists-are-e
    xcited-by-it/

    Pożyjemy, zobaczymy...

    Z cała pewnością mamy szczęście żyć w ciekawych czasach jeśli chodzi o
    motoryzację.

  • 14. Data: 2016-03-31 20:57:35
    Od: Tomasz Finke <t...@s...pl>

    W dniu 2016-03-31 o 20:06, Pszemol pisze:

    > Nie wiem co sie stalo z pomyslem tankowania przez wymianę akumulatora na
    > zatankowany....

    Ale Tesla to jest ładnie opakowany jeżdzący akumulator i nie wolno
    pozwolić użytkownikowi na jego samodzielną wymianę na jakieś tanie
    chińskie badziewie, nie po to zainwestowali $5G w budowę
    GigaFactory ;-)

    T.

  • 15. Data: 2016-03-31 20:59:11
    Od: a...@g...com

    > Z cała pewnością mamy szczęście żyć w ciekawych czasach jeśli chodzi o
    > motoryzację.

    Mam lekko odmienne zdanie :)

    Kupowałem ostatnio nowe auto (volvo), pierwsza wizyta w salonie utwierdziła mnie w
    przekonaniu, ze nastają ciężkie czasy. XC90 to tylko i wyłącznie 4-ro cylindrowe
    silniki. Może i mocne, ale jak to fatalnie brzmi ... Dobrze, ze jeszcze dało się
    kupić coś z dieslem R5...

    Dla człowieka, który cale życie w większości (pomijam kilka błędów) jeździł autami z
    mocnymi i (nawet jeśli diesel) pięknie mruczącymi jednostkami czasy aut elektrycznych
    niekoniecznie napawają optymizmem.

    Dla mnie auto to nie tylko 4 s. do setki ... Musi jeszcze wydawać spod maski
    przyjemne dźwięki :)

  • 16. Data: 2016-03-31 21:05:37
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > Mustanga.
    > Zawsze masz coś za coś i wybierasz co Ci się podoba.

    Tyle, że takiego Mustanga w ciągu minuty zatankujesz i znowu można mu
    dać w pełny palnik, a Tesla w takim trybie dłużej się ładuje niż jedzie.

    > ps nie sadze aby ktos ciagle probowal jezdzic tym autem 4s do setki, a jak
    > bedziesz jezdzil spokojniej to i zasieg zwiekszysz - dokladnie tak samo jak
    > w aucie z napedem spalinowym - fyzyki nie przeskoczysz.

    No ale to był Twój argument z tymi czterema sekundami do setki.
    Spokojnie, to i byle Melexem można jeździć.

  • 17. Data: 2016-03-31 21:14:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-03-31 o 20:33, Pszemol pisze:

    > Z cała pewnością mamy szczęście żyć w ciekawych czasach jeśli chodzi o
    > motoryzację.

    Ciekawe to one będą jak samochody będą napędzane tym samym co DeLorean w
    jednej z ostatnich scen Powrotu do przyszłości.
    Na razie to jest bida z nędzą.

  • 18. Data: 2016-03-31 21:21:52
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    nadir <n...@h...org> wrote:

    > Tyle, że takiego Mustanga w ciągu minuty zatankujesz i znowu można mu
    > dać w pełny palnik, a Tesla w takim trybie dłużej się ładuje niż jedzie.

    To kup sobie Mustanga :-)

    > No ale to był Twój argument z tymi czterema sekundami do setki.
    > Spokojnie, to i byle Melexem można jeździć.

    Nie popadajmy od skrajnosci w skrajnosc.
    Te 4 sekundy do setki oznacza ze to jest dynamiczne auto z zapasem mocy,
    przydatnym w bezpiecznej jezdzie. Nie znaczy to wcale ze bedziesz chciał
    palic gumy przy kazdym ruszaniu spod swiatel ani ze bedziesz sie wlokł jak
    Melexem.

  • 19. Data: 2016-03-31 21:35:55
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-03-31 o 21:21, Pszemol pisze:

    > To kup sobie Mustanga :-)

    Mnie ani Mustang, ani Tesla nie łaskoczą.

    > Nie popadajmy od skrajnosci w skrajnosc.
    > Te 4 sekundy do setki oznacza ze to jest dynamiczne auto z zapasem mocy,
    > przydatnym w bezpiecznej jezdzie.

    No ale to nie ja zacząłem porównywać Teslę z Passatem.

  • 20. Data: 2016-03-31 21:42:52
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    nadir <n...@h...org> wrote:

    > Mnie ani Mustang, ani Tesla nie łaskoczą.

    > No ale to nie ja zacząłem porównywać Teslę z Passatem.

    Wlaściwie chyba lepiej ja porownywac z Audi A4 niž z Passatem.