-
11. Data: 2016-03-31 20:06:59
Temat: Re: Tesla
Od: Pszemol <P...@P...com>
nadir <n...@h...org> wrote:
> W dniu 2016-03-31 o 18:24, Pszemol pisze:
>
>>> Uważam że to przyszłość ale na razie mnie nie stać. A Ciebie? ;-)
>>
>> Ja się planuję zapisać do kolejki, oczywiście.
>>
>> Co do stać/niestać - model 3 ma być znacznie tańszy niż model S czy
>> tymbardziej model X.
>>
>> Cena o której się mówi jest porównywalna z ceną jaką trzeba wydać w USA za
>> lepiej wyposażone auta segmentu Toyota Camry, Honda Accord czy VW Passat.
>>
>> Tymczasem żaden z tych samochodów nie osiąga mniej niż 4 sekundy do setki,
>> nawet z najlepszymi silnikami.
>
> Jaki jest zasięg takiej Tesli jak ze 3-4 razy ruszysz w miej niż 4
> sekundy do setki spod świateł? Albo gdy poruszasz się prędkością
> przelotową 90-100 km/h?
> Porównywalny z Accordem czy Passatem?
>
Zapewne nie jest, tak samo jak nie jest zasieg Accorda z 2-litrowa czwórką
nie jest porównywalny z zasięgiem jakiejś Corvette czy wypasionego
Mustanga.
Zawsze masz coś za coś i wybierasz co Ci się podoba.
ps nie sadze aby ktos ciagle probowal jezdzic tym autem 4s do setki, a jak
bedziesz jezdzil spokojniej to i zasieg zwiekszysz - dokladnie tak samo jak
w aucie z napedem spalinowym - fyzyki nie przeskoczysz.
-
12. Data: 2016-03-31 20:07:40
Temat: Re: Tesla
Od: Shrek <...@w...pl>
On 31.03.2016 19:54, Zenek Kapelinder wrote:
> Otoz to. Samochody elektryczne to powinien byc segment tylko do miast. Male
popierdolki zeby do pracy zamiast komunikacja miejska jechac.
>
Albo po prostu wymienne akumulatory. Podjeżdzasz - wymieniają
automatycznie w 3 minuty i ładują sobie w nocy jak nie ma szczytu -
niekoniecznie na miejscu a prz transformatorze w GPZ.
Shrek.
-
13. Data: 2016-03-31 20:33:15
Temat: Re: Tesla
Od: Pszemol <P...@P...com>
Shrek <...@w...pl> wrote:
> On 31.03.2016 19:54, Zenek Kapelinder wrote:
>> Otoz to. Samochody elektryczne to powinien byc segment tylko do miast.
>> Male popierdolki zeby do pracy zamiast komunikacja miejska jechac.
>>
> Albo po prostu wymienne akumulatory. Podjeżdzasz - wymieniają
> automatycznie w 3 minuty i ładują sobie w nocy jak nie ma szczytu -
> niekoniecznie na miejscu a prz transformatorze w GPZ.
O ile spekulacje na temat krzemu w anodzie akumulatorow litowych jakie
Tesla kupuje u Panasonica okaza sie prawdziwe to byc moze Model 3 bedzie
mial duzo lepsze akumulatory nic wszystko inne obecne dzis na rynku...
http://qz.com/651391/teslas-model-3-debut-how-to-wat
ch-it-what-we-know-about-it-and-why-scientists-are-e
xcited-by-it/
Pożyjemy, zobaczymy...
Z cała pewnością mamy szczęście żyć w ciekawych czasach jeśli chodzi o
motoryzację.
-
14. Data: 2016-03-31 20:57:35
Temat: Re: Tesla
Od: Tomasz Finke <t...@s...pl>
W dniu 2016-03-31 o 20:06, Pszemol pisze:
> Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
>> Otoz to. Samochody elektryczne to powinien byc segment tylko do miast.
>> Male popierdolki zeby do pracy zamiast komunikacja miejska jechac.
>>
>
> Nie wiem co sie stalo z pomyslem tankowania przez wymianę akumulatora na
> zatankowany....
Ale Tesla to jest ładnie opakowany jeżdzący akumulator i nie wolno
pozwolić użytkownikowi na jego samodzielną wymianę na jakieś tanie
chińskie badziewie, nie po to zainwestowali $5G w budowę
GigaFactory ;-)
T.
-
15. Data: 2016-03-31 20:59:11
Temat: Re: Tesla
Od: a...@g...com
> Z cała pewnością mamy szczęście żyć w ciekawych czasach jeśli chodzi o
> motoryzację.
Mam lekko odmienne zdanie :)
Kupowałem ostatnio nowe auto (volvo), pierwsza wizyta w salonie utwierdziła mnie w
przekonaniu, ze nastają ciężkie czasy. XC90 to tylko i wyłącznie 4-ro cylindrowe
silniki. Może i mocne, ale jak to fatalnie brzmi ... Dobrze, ze jeszcze dało się
kupić coś z dieslem R5...
Dla człowieka, który cale życie w większości (pomijam kilka błędów) jeździł autami z
mocnymi i (nawet jeśli diesel) pięknie mruczącymi jednostkami czasy aut elektrycznych
niekoniecznie napawają optymizmem.
Dla mnie auto to nie tylko 4 s. do setki ... Musi jeszcze wydawać spod maski
przyjemne dźwięki :)
-
16. Data: 2016-03-31 21:05:37
Temat: Re: Tesla
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 2016-03-31 o 20:06, Pszemol pisze:
>> Jaki jest zasięg takiej Tesli jak ze 3-4 razy ruszysz w miej niż 4
>> sekundy do setki spod świateł? Albo gdy poruszasz się prędkością
>> przelotową 90-100 km/h?
>> Porównywalny z Accordem czy Passatem?
>>
>
> Zapewne nie jest, tak samo jak nie jest zasieg Accorda z 2-litrowa czwórką
> nie jest porównywalny z zasięgiem jakiejś Corvette czy wypasionego
> Mustanga.
> Zawsze masz coś za coś i wybierasz co Ci się podoba.
Tyle, że takiego Mustanga w ciągu minuty zatankujesz i znowu można mu
dać w pełny palnik, a Tesla w takim trybie dłużej się ładuje niż jedzie.
> ps nie sadze aby ktos ciagle probowal jezdzic tym autem 4s do setki, a jak
> bedziesz jezdzil spokojniej to i zasieg zwiekszysz - dokladnie tak samo jak
> w aucie z napedem spalinowym - fyzyki nie przeskoczysz.
No ale to był Twój argument z tymi czterema sekundami do setki.
Spokojnie, to i byle Melexem można jeździć.
-
17. Data: 2016-03-31 21:14:15
Temat: Re: Tesla
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 2016-03-31 o 20:33, Pszemol pisze:
> Z cała pewnością mamy szczęście żyć w ciekawych czasach jeśli chodzi o
> motoryzację.
Ciekawe to one będą jak samochody będą napędzane tym samym co DeLorean w
jednej z ostatnich scen Powrotu do przyszłości.
Na razie to jest bida z nędzą.
-
18. Data: 2016-03-31 21:21:52
Temat: Re: Tesla
Od: Pszemol <P...@P...com>
nadir <n...@h...org> wrote:
> W dniu 2016-03-31 o 20:06, Pszemol pisze:
>
>>> Jaki jest zasięg takiej Tesli jak ze 3-4 razy ruszysz w miej niż 4
>>> sekundy do setki spod świateł? Albo gdy poruszasz się prędkością
>>> przelotową 90-100 km/h?
>>> Porównywalny z Accordem czy Passatem?
>>>
>>
>> Zapewne nie jest, tak samo jak nie jest zasieg Accorda z 2-litrowa czwórką
>> nie jest porównywalny z zasięgiem jakiejś Corvette czy wypasionego
>> Mustanga.
>> Zawsze masz coś za coś i wybierasz co Ci się podoba.
>
> Tyle, że takiego Mustanga w ciągu minuty zatankujesz i znowu można mu
> dać w pełny palnik, a Tesla w takim trybie dłużej się ładuje niż jedzie.
To kup sobie Mustanga :-)
>> ps nie sadze aby ktos ciagle probowal jezdzic tym autem 4s do setki, a jak
>> bedziesz jezdzil spokojniej to i zasieg zwiekszysz - dokladnie tak samo jak
>> w aucie z napedem spalinowym - fyzyki nie przeskoczysz.
>
> No ale to był Twój argument z tymi czterema sekundami do setki.
> Spokojnie, to i byle Melexem można jeździć.
>
Nie popadajmy od skrajnosci w skrajnosc.
Te 4 sekundy do setki oznacza ze to jest dynamiczne auto z zapasem mocy,
przydatnym w bezpiecznej jezdzie. Nie znaczy to wcale ze bedziesz chciał
palic gumy przy kazdym ruszaniu spod swiatel ani ze bedziesz sie wlokł jak
Melexem.
-
19. Data: 2016-03-31 21:35:55
Temat: Re: Tesla
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 2016-03-31 o 21:21, Pszemol pisze:
> To kup sobie Mustanga :-)
Mnie ani Mustang, ani Tesla nie łaskoczą.
> Nie popadajmy od skrajnosci w skrajnosc.
> Te 4 sekundy do setki oznacza ze to jest dynamiczne auto z zapasem mocy,
> przydatnym w bezpiecznej jezdzie.
No ale to nie ja zacząłem porównywać Teslę z Passatem.
-
20. Data: 2016-03-31 21:42:52
Temat: Re: Tesla
Od: Pszemol <P...@P...com>
nadir <n...@h...org> wrote:
> W dniu 2016-03-31 o 21:21, Pszemol pisze:
>
>> To kup sobie Mustanga :-)
>
> Mnie ani Mustang, ani Tesla nie łaskoczą.
>
>> Nie popadajmy od skrajnosci w skrajnosc.
>> Te 4 sekundy do setki oznacza ze to jest dynamiczne auto z zapasem mocy,
>> przydatnym w bezpiecznej jezdzie.
>
> No ale to nie ja zacząłem porównywać Teslę z Passatem.
Wlaściwie chyba lepiej ja porownywac z Audi A4 niž z Passatem.