-
181. Data: 2016-04-05 16:33:31
Temat: Re: Tesla
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 5 Apr 2016 15:41:57 +0200, w <ne0fb9$3k6$1@node2.news.atman.pl>, "Axel"
<n...@s...mu> napisał(-a):
> >> Skąd lecisz że tak długo Ci to zajmuje? Przesiadki jakieś masz?
>
> > 16:45 - 23:30 z przesiadką, więc raczej ciężko się wyrobić po pracy.
>
> Ja spokojnie zdanżam (cytując klasyka) ;-P
>
> > Cena 3k :)
>
> Skąd i na kiedy? Ten 17.10, o którym pisałem na górze, w ostatni weekend
> kwietnia 250Euro (w dwie strony, powrót bezpośredni).
https://www.google.pl/flights/#search;f=WRO,5FU;t=MA
D,XOC,XTI;d=2016-04-06;r=2016-04-27;sel=WROMUC0LH163
3-MUCMAD0LH1806
-
182. Data: 2016-04-05 16:34:20
Temat: Re: Tesla
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 5 Apr 2016 15:41:57 +0200, w <ne0fb9$3k6$1@node2.news.atman.pl>, "Axel"
<n...@s...mu> napisał(-a):
> > Cena 3k :)
>
> Skąd i na kiedy? Ten 17.10, o którym pisałem na górze, w ostatni weekend
> kwietnia 250Euro (w dwie strony, powrót bezpośredni).
A raczej ten:
https://www.google.pl/flights/#search;f=WRO,5FU;t=MA
D,XOC,XTI;d=2016-04-06;r=2016-04-27;tt=o;sel=WROMUC0
LH1633-MUCMAD0LH1806
W 2 strony 2600zł, w jedną stronę 2800zł? :D
-
183. Data: 2016-04-05 16:43:35
Temat: Re: Tesla
Od: Shrek <...@w...pl>
On 05.04.2016 09:40, Myjk wrote:
>>> O tym że PC bierze jeden, daje trzy (albo i więcej),
>>> biorąc pozostałe ze słońca,
>> ???
>> Niektóre dizle grupowiczów też produkują paliwo i muszą odlewać;)
>
> No dobrze, powietrzne pompy biorą ciepło także z ciepła produkowanego
> tutaj, na ziemi. Ale i tak większość energii jest czerpana ze słońca. :P
Pompy ciepła mają COP>3 wtedy kiedy własciewie nie są potrzebne;)
>>> Wg moich obliczeń jest to ~40%
>> Tylko w szczycie. Elektrownie też nie chodzą cały czas na mocy znamionowej.
>
> Jest pewna różnica. Elektrownie mają wiele bloków, a nie, jak w domach
> jednorodzinnych, jeden wielki (zazwyczaj przewymiarowany żeby przypadkiem w
> zimie nie zamarznąć). Elektrownie mają więc dużo większy wpływ na sprawność
> spalania. Zresztą tam 24h/dobę aparatura i wykwalifikowani palacze pilnują
> aby ta sprawność była jak najwyższa, a spalanie jak najczystsze.
Ale bloki nie odpalają się w 5 minut, a odpalanie i wygaszanie w kółko
im wybitnie szkodzi.
>> Też nie do końca. Elektrociepłownie są małe, bo i ciepła mało w stosunku
>> do prądu trzeba. Poza tym działają tak tylko w zimę.
>
> Tylko i aż. Policz ile osiedla ogrzewane z elektrociepłowni musiałyby
> dodatkowo spalić węgla. A tak, ciepło jest skutkiem ubocznym produkcji
> prądu, ale jednak jest wykorzystywane co wpisuje się w bilans sprawności.
Wpisuje się, ale jest ich po prostu mało. Dlaczego - bo się nie bardzo
opłaca poza wielkimi miastami.
> Wg mnie straty są mniejsze niż wskazujesz jeśli uwzględnić że silnik
> spalinowy największe straty generuje przy ruszaniu i hamowaniu -- a te dwa
> elementy to rzecz nierozłączna w przyapdku autobusów miejskich. Może byłaby
> to prawda, gdyby autobus ruszył i jechał ruchem jednostajnym przez całą
> swoją trasę -- ale tak nie jest.
Wręcz przeciwnie - w czasie ruszania silnik ma największą sprawność bo
jest obiążony. W czasie hamowania, to w ogóle nic nie ciągnie.
Shrek
-
184. Data: 2016-04-05 16:47:07
Temat: Re: Tesla
Od: Shrek <...@w...pl>
On 05.04.2016 12:02, Axel wrote:
>
>
> Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:ndvfd3$aip$...@n...news.atman.pl...
>
>
>>>> Niewiele daje (doswiadczonemu kierowcy), a koszta rosna
>>>> i zepsuc sie moze :-)
>>>
>>> Daje sterowność auta w czasie hamowania na śliskiej nawierzchni.
>>> Nie, nie skraca drogi hamowania, wręcz ją wydłuża, ale daje
>>> samochodem w miarę kierować w lewo-prawo aby uniknąć kraksy.
>
>> Nie prawda - na _ogół_ skraca.
>
> Nieprawda. Bardzo rzadko skraca, tylko i wyłącznie na śliskim,
No ciężko żeby skracał jak nie przekraczasz granicy przyczepności. Wtedy
nie poprawia ani nie pogarsza.
> jeśli nie
> potrafisz hamować pulsacyjnie.
Nawet jak umiesz, to ABS zrobi to znacznie lepiej.
> Na tarce przed skrzyżowaniem potrafi
> wydłużyć _bardzo_ (zwłaszcza w połączeniu ze słabymi amorkami).
Na tarce i na szutrze. Oraz często na lodzie pokrytym wodą (choć chyba
wszystkie ABS po prostu się poddają i jednak blokują koła w przypadku
zerowej przyczepności).
W pozostałych przypadkach ABSu nie pokonasz.
Shrek
-
185. Data: 2016-04-05 16:49:25
Temat: Re: Tesla
Od: Shrek <...@w...pl>
On 05.04.2016 16:23, masti wrote:
>> Imo - nie glupieje ani Mondeo 1, ani 2, ani vectra C.
>> Gdzie taka tarka, zebym sprawdzil ?
>
> teraz to już ciężko znaleźć w DC
Aczkolwiek się zdarzało jeszcze niedawno - mi chyba na Bitwy
Warszawskiej przed Al Krakowska w stronę Banacha. Z tym, że to nie do
końca tak, że głupieje kompletnie. Głupieje jak ty również zgłupiejesz i
odpuścisz. Jak trzymasz to po chwili zaczyna hamować sprawnie. Choć nie
wiem, czy bez ABS nie byłoby też tak samo słabo.
Shrek
-
186. Data: 2016-04-05 16:50:26
Temat: Re: Tesla
Od: Shrek <...@w...pl>
On 05.04.2016 08:54, J.F. wrote:
> Zalete ma, ze on dziala w ulamku sekundy, a ja jednak w ~1s.
> Wiec jak w gestej miejskiej jezdzie zlapie poslizg, to on skroci droge
> hamowania, a ja niekoniecznie.
> Przy wiekszy predkosciach czas na reakcje jest...
Akurat przy większych prędkościach jest znacznie gorzej, bo twój czas
reakcji przekłada się na większą ilość nawiniętych w tym czasie metrów:P
Shrek
-
187. Data: 2016-04-05 17:23:10
Temat: Re: Tesla
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 5 Apr 2016 16:43:35 +0200, Shrek
> Pompy ciepła mają COP>3 wtedy kiedy własciewie nie są potrzebne;)
Znowu jesteś w "mylnym błędzie". Ostatnie cztery zimy użytkownicy mający
opomiarowane instalacje i policzone zapotrzebowanie domu na ciepło
raportują o średniorocznym COP >4. Podobne parametry uzyskują ludzie na
pompach gruntowych -- te pompy też ciągną energię ze słońca. :P
> Ale bloki nie odpalają się w 5 minut, a odpalanie i wygaszanie w kółko
> im wybitnie szkodzi.
Dlatego zaczynają stosować sprzęgła. Poza tym da się szacować kiedy i ile
energii będzie potrzebne -- pilnują tego ludzie i zaawansowane komputery. W
domach spalania pilnuje ubogi sterownik i poza skręceniem mocy do minimum
nic więcej zrobić nie może.
> Wręcz przeciwnie - w czasie ruszania silnik ma największą sprawność bo
> jest obiążony. W czasie hamowania, to w ogóle nic nie ciągnie.
Ale ta sprawność jest okupiona ogromnym zużyciem paliwa, dużo większym niż
przy ruchu jednostajnym, ponadto pojazd spalinowy nie odzyskuje energii
przy hamowaniu tak jak czyni to pojazd elektryczny.
--
Pozdor
Myjk
-
188. Data: 2016-04-05 17:53:53
Temat: Re: Tesla
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Pszemol"
> Inna. Dla ogrzewania czy to prądem czy węglem, sprawność jest bardzo
> wysoka. Dla silnika spalinowego jest niska (podobnie jak wytwarzanie
> energii elektrycznej), więc prąd będzie wypadał korzystniej niż przy
> ogrzewaniu, ale nie aż tak. Generalnie to liczono i tramwaj emituje więcej
> CO2 (czyli jest mniej sprawny energetycznie) od autobusu. Tesla będzie
> jeszcze mniej sprawna od tramwaju, bo dochodzą straty na ładowaniu i
> wożeniu ze sobą akumulatorów.
Ale warto też wziąć pod uwagę ważną rzecz, że tramwaj generuje ten
CO2 i spaliny poza miastem, a nie na ulicach miasta. I to jest ważne dla
mieszkańców tego miasta, które i tak zwykle ma gorszą jakość powietrza
niż Tatrzański Park Narodowy :-)
---
Poza, czyli gdzie, w tym parku ?
-
189. Data: 2016-04-05 17:57:52
Temat: Re: Tesla
Od: Shrek <...@w...pl>
On 05.04.2016 17:23, Myjk wrote:
>> Pompy ciepła mają COP>3 wtedy kiedy własciewie nie są potrzebne;)
>
> Znowu jesteś w "mylnym błędzie". Ostatnie cztery zimy użytkownicy mający
> opomiarowane instalacje i policzone zapotrzebowanie domu na ciepło
> raportują o średniorocznym COP >4. Podobne parametry uzyskują ludzie na
> pompach gruntowych -- te pompy też ciągną energię ze słońca. :P
Jako inżynier, pozostane przy swoich bardziej oficjalnych danych, niż
twój szwagier i "użytkownicy";)
4 to nawet katalogowo nie mają. Mają za to wybitnie COP zależny od
różnicy temperatur.
>> Ale bloki nie odpalają się w 5 minut, a odpalanie i wygaszanie w kółko
>> im wybitnie szkodzi.
>
> Dlatego zaczynają stosować sprzęgła.
I co odłączysz turbogenerator i co dalej - para w atmosferę? Toż to
dopiero sprawność. A rury i tak w dupę dostaną, bo cudów nie ma - jak
nie ma pary, to stygną. Jak stygną to się kurczą, a jak się potem
nagrzewają, to się niszczą od ciągłego skurczania i rozszerzania.
> Poza tym da się szacować kiedy i ile
> energii będzie potrzebne -- pilnują tego ludzie i zaawansowane komputery.
Ależ oczywiście, że się da. Ba nawet trzeba i robiono to bez komputerów.
Z tym że nic to nie zmienia - albo część bloków trzeba odłączyć, albo
nie będą pracować na mocy znamionowej, więc będą miały gorszą sprawność.
Tak samo jak twój piec.
>> Wręcz przeciwnie - w czasie ruszania silnik ma największą sprawność bo
>> jest obiążony. W czasie hamowania, to w ogóle nic nie ciągnie.
>
> Ale ta sprawność jest okupiona ogromnym zużyciem paliwa,
No o co ci chodzi - wykonuje pracę to pije paliwo. Z tym, że sprawniej
niż jakby się rozpędzał powoli.
> ponadto pojazd spalinowy nie odzyskuje energii
> przy hamowaniu tak jak czyni to pojazd elektryczny.
Tramwaje mimo, że teoretycznie odzzyskują dalej przegrywają pod względem
emisji CO2 z autobusem spalinowym. A to bardzo dobrze oddaje sprawność
całego systemu.
Shrek.
-
190. Data: 2016-04-05 18:40:33
Temat: Re: Tesla
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Axel"
>>> Niewiele daje (doswiadczonemu kierowcy), a koszta rosna
>>> i zepsuc sie moze :-)
>>
>> Daje sterowność auta w czasie hamowania na śliskiej nawierzchni.
>> Nie, nie skraca drogi hamowania, wręcz ją wydłuża, ale daje
>> samochodem w miarę kierować w lewo-prawo aby uniknąć kraksy.
> Nie prawda - na _ogół_ skraca.
Nieprawda. Bardzo rzadko skraca, tylko i wyłącznie na śliskim, jeśli nie
potrafisz hamować pulsacyjnie.
---
Musiałbyś umieć tak szybko odblokowywać koła jak ABS i jeszcze każdym
kółkiem inaczej.
Na tarce przed skrzyżowaniem potrafi wydłużyć
_bardzo_ (zwłaszcza w połączeniu ze słabymi amorkami).
---
Wątpię. Te układy na pewno są tak testowane.
Shrek