-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Tesla
Date: Tue, 5 Apr 2016 17:57:52 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 49
Message-ID: <ne0n9r$k4t$1@node1.news.atman.pl>
References: <ndjhf7$kck$1@dont-email.me> <2oh4s5ix6tf1$.dlg@myjk.org>
<ndjip4$pmv$2@dont-email.me> <1...@m...org>
<ndom2f$cv6$1@dont-email.me> <ndop2h$ltt$1@node1.news.atman.pl>
<7uzks2tparsq$.1qosdrwtuzsrh.dlg@40tude.net>
<5700158c$0$646$65785112@news.neostrada.pl> <h...@m...org>
<ndt3lm$uh4$1@node1.news.atman.pl> <qdxnw05aoehk$.dlg@myjk.org>
<nduh6g$ede$1@node1.news.atman.pl> <k464fi86maa6$.dlg@myjk.org>
<ne0iui$737$1@node2.news.atman.pl> <1...@m...org>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1459871867 20637 83.142.198.226 (5 Apr 2016 15:57:47
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 5 Apr 2016 15:57:47 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.2.0
In-Reply-To: <1...@m...org>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2579571
[ ukryj nagłówki ]On 05.04.2016 17:23, Myjk wrote:
>> Pompy ciepła mają COP>3 wtedy kiedy własciewie nie są potrzebne;)
>
> Znowu jesteś w "mylnym błędzie". Ostatnie cztery zimy użytkownicy mający
> opomiarowane instalacje i policzone zapotrzebowanie domu na ciepło
> raportują o średniorocznym COP >4. Podobne parametry uzyskują ludzie na
> pompach gruntowych -- te pompy też ciągną energię ze słońca. :P
Jako inżynier, pozostane przy swoich bardziej oficjalnych danych, niż
twój szwagier i "użytkownicy";)
4 to nawet katalogowo nie mają. Mają za to wybitnie COP zależny od
różnicy temperatur.
>> Ale bloki nie odpalają się w 5 minut, a odpalanie i wygaszanie w kółko
>> im wybitnie szkodzi.
>
> Dlatego zaczynają stosować sprzęgła.
I co odłączysz turbogenerator i co dalej - para w atmosferę? Toż to
dopiero sprawność. A rury i tak w dupę dostaną, bo cudów nie ma - jak
nie ma pary, to stygną. Jak stygną to się kurczą, a jak się potem
nagrzewają, to się niszczą od ciągłego skurczania i rozszerzania.
> Poza tym da się szacować kiedy i ile
> energii będzie potrzebne -- pilnują tego ludzie i zaawansowane komputery.
Ależ oczywiście, że się da. Ba nawet trzeba i robiono to bez komputerów.
Z tym że nic to nie zmienia - albo część bloków trzeba odłączyć, albo
nie będą pracować na mocy znamionowej, więc będą miały gorszą sprawność.
Tak samo jak twój piec.
>> Wręcz przeciwnie - w czasie ruszania silnik ma największą sprawność bo
>> jest obiążony. W czasie hamowania, to w ogóle nic nie ciągnie.
>
> Ale ta sprawność jest okupiona ogromnym zużyciem paliwa,
No o co ci chodzi - wykonuje pracę to pije paliwo. Z tym, że sprawniej
niż jakby się rozpędzał powoli.
> ponadto pojazd spalinowy nie odzyskuje energii
> przy hamowaniu tak jak czyni to pojazd elektryczny.
Tramwaje mimo, że teoretycznie odzzyskują dalej przegrywają pod względem
emisji CO2 z autobusem spalinowym. A to bardzo dobrze oddaje sprawność
całego systemu.
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.04.16 17:53 re
- 05.04.16 18:40 re
- 05.04.16 18:41 re
- 05.04.16 18:57 re
- 05.04.16 21:20 p0li
- 05.04.16 21:43 Shrek
- 05.04.16 21:45 Shrek
- 05.04.16 21:46 Shrek
- 05.04.16 23:09 p0li
- 05.04.16 23:25 Shrek
- 06.04.16 01:35 re
- 06.04.16 07:08 Mirek Ptak
- 06.04.16 07:13 Mirek Ptak
- 06.04.16 08:47 Myjk
- 06.04.16 08:47 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=