eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla › Re: Tesla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tesla
    Date: Tue, 5 Apr 2016 17:57:52 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 49
    Message-ID: <ne0n9r$k4t$1@node1.news.atman.pl>
    References: <ndjhf7$kck$1@dont-email.me> <2oh4s5ix6tf1$.dlg@myjk.org>
    <ndjip4$pmv$2@dont-email.me> <1...@m...org>
    <ndom2f$cv6$1@dont-email.me> <ndop2h$ltt$1@node1.news.atman.pl>
    <7uzks2tparsq$.1qosdrwtuzsrh.dlg@40tude.net>
    <5700158c$0$646$65785112@news.neostrada.pl> <h...@m...org>
    <ndt3lm$uh4$1@node1.news.atman.pl> <qdxnw05aoehk$.dlg@myjk.org>
    <nduh6g$ede$1@node1.news.atman.pl> <k464fi86maa6$.dlg@myjk.org>
    <ne0iui$737$1@node2.news.atman.pl> <1...@m...org>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1459871867 20637 83.142.198.226 (5 Apr 2016 15:57:47
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 5 Apr 2016 15:57:47 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.2.0
    In-Reply-To: <1...@m...org>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2579571
    [ ukryj nagłówki ]

    On 05.04.2016 17:23, Myjk wrote:

    >> Pompy ciepła mają COP>3 wtedy kiedy własciewie nie są potrzebne;)
    >
    > Znowu jesteś w "mylnym błędzie". Ostatnie cztery zimy użytkownicy mający
    > opomiarowane instalacje i policzone zapotrzebowanie domu na ciepło
    > raportują o średniorocznym COP >4. Podobne parametry uzyskują ludzie na
    > pompach gruntowych -- te pompy też ciągną energię ze słońca. :P

    Jako inżynier, pozostane przy swoich bardziej oficjalnych danych, niż
    twój szwagier i "użytkownicy";)

    4 to nawet katalogowo nie mają. Mają za to wybitnie COP zależny od
    różnicy temperatur.

    >> Ale bloki nie odpalają się w 5 minut, a odpalanie i wygaszanie w kółko
    >> im wybitnie szkodzi.
    >
    > Dlatego zaczynają stosować sprzęgła.

    I co odłączysz turbogenerator i co dalej - para w atmosferę? Toż to
    dopiero sprawność. A rury i tak w dupę dostaną, bo cudów nie ma - jak
    nie ma pary, to stygną. Jak stygną to się kurczą, a jak się potem
    nagrzewają, to się niszczą od ciągłego skurczania i rozszerzania.

    > Poza tym da się szacować kiedy i ile
    > energii będzie potrzebne -- pilnują tego ludzie i zaawansowane komputery.

    Ależ oczywiście, że się da. Ba nawet trzeba i robiono to bez komputerów.
    Z tym że nic to nie zmienia - albo część bloków trzeba odłączyć, albo
    nie będą pracować na mocy znamionowej, więc będą miały gorszą sprawność.
    Tak samo jak twój piec.

    >> Wręcz przeciwnie - w czasie ruszania silnik ma największą sprawność bo
    >> jest obiążony. W czasie hamowania, to w ogóle nic nie ciągnie.
    >
    > Ale ta sprawność jest okupiona ogromnym zużyciem paliwa,

    No o co ci chodzi - wykonuje pracę to pije paliwo. Z tym, że sprawniej
    niż jakby się rozpędzał powoli.

    > ponadto pojazd spalinowy nie odzyskuje energii
    > przy hamowaniu tak jak czyni to pojazd elektryczny.

    Tramwaje mimo, że teoretycznie odzzyskują dalej przegrywają pod względem
    emisji CO2 z autobusem spalinowym. A to bardzo dobrze oddaje sprawność
    całego systemu.

    Shrek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: