-
121. Data: 2016-04-04 02:44:41
Temat: Re: Tesla
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"masti" <g...@t...hell> wrote in message news:ndrr7g$r9d$1@dont-email.me...
> Pszemol wrote:
>
>> "masti" <g...@t...hell> wrote in message
>> news:ndrq9v$nm8$1@dont-email.me...
>>> Pszemol wrote:
>>>
>>>> "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
>>>> news:178kuzfa3h7vd$.dlg@myjk.org...
>>>>> Sat, 2 Apr 2016 20:45:18 +0200, J.F.
>>>>>
>>>>>> A ja potrzebuje. Lubie slyszec jak silnik pracuje, a jak nie slysze,
>>>>>> to zle sie czuje.
>>>>>> Ale glosny byc nie musi.
>>>>>
>>>>> Potrzebujesz, jak mniemam, bo Ci to ułatwia zmianę biegów
>>>>> bez patrzenia na obrotomierz. Innych przyczyn dla słyszenia
>>>>> silnika nie znajduję.
>>>>
>>>> Po przesiadce na auto z automatem tego silnika nie chcesz
>>>> słuchać, ani odgłosów drogi - wolisz aby była w kabinie cisza.
>>>
>>> a Ty jak zwykle wiesz lepiej co inni chcą
>>
>> Ty wiesz lepiej ode mnie co ja wiem :-)
>
> wystarczy przeczytać
... a potem przydałoby się pomyśleć.
-
122. Data: 2016-04-04 03:16:17
Temat: Re: Tesla
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"rzymo" <r...@g...com> wrote in message
news:4c7de867-0283-4bce-9234-700a06e25320@googlegrou
ps.com...
> W dniu sobota, 2 kwietnia 2016 18:46:15 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
>> Nie wiem czemu się wszyscy tak spieszą na tych długich dystansach,
>> że przezywają te 30-50 minut jakie trzeba spędzić aby auto naładować...
>> Naprawdę jeździcie z Polski do Hiszpanii ciurkiem, z e 5-minutowymi
>> przerwami na sikanie?
>
> Po co Hiszpania? Wystarczy autostrada i już nie wrócę do domu na jednym
> ładowaniu, albo stanę gdzieś na pasie awaryjnym ;)
>
> Wykres na pewno znany i wiele razy wklejany:
> https://www.teslamotors.com/sites/default/files/grap
h1.jpg - kończy się na
> 80mph, a chyba nie tylko ja po drogach A jeżdżę szybciej niż ~130km/h ;)
> Zasięg jest słabiutki... przecież nawet dojazd np. z Trójmiasta do
> Warszawy byłby dużym problemem na jednym ładowaniu (i to z najmocniejszym
> dostępnym pakietem aku).
Czyli 200 mil z prędkoscią 80mph to prawie 3 godziny bardzo szybkiej jazdy.
Zakładając że będzie supercharger po drodze to chyba zasłużyłeś po 3h na
przerwę?
-
123. Data: 2016-04-04 07:40:27
Temat: Re: Tesla
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sat, 2 Apr 2016 10:07:16 +0200, z
> Albo używanego Volta czy Priusa jednak kierując się biedą ;-)
Daj spokój, musieliby do tych samochodów dopłacać żeby nimi wyjechać na
miasto. :P
> Podobno te baterie wcale aż tak się nie zużywają jak lamentują sceptycy :-)
"Moja Tesla" raportuje, że po przejechanych 50 000 km zasięg spadł o 2-3%.
Ale to auto jeździ po NORWEGII, po za tym koleś ma tendencję do "butowania"
-- np. dwa razy już zajechał baterię do zera.
--
Pozdor
Myjk
-
124. Data: 2016-04-04 08:01:19
Temat: Re: Tesla
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sat, 2 Apr 2016 20:55:07 +0200, z
> Pewnie jakby policzyć szkody dla środowiska powstałe w czasie produkcji
> tesli + szkody wytworzenia prądu... i porównać z eksploatacją starego
> diesla...
To policz, albo wygrzeb takie dane. :P Chętnie sięzapoznam, bo wg mnie
szkody dla środowiska związane z wydobyciem ropy oraz produkcją i
późniejszą eksploatacją (wycieki płynów itd.) oraz utylizacją płynów z
samochodów z silnikami spalinowymi są dwastujące. Jak wiadomo, stacje
kontroli puszczają często na drogi szroty, a jak się "mietkowi" auto zesra
po przeglądzie, to nic go nie zmusi do naprawy i przez rok może jeździć i
syfić.
> Ale chyba już ktoś to liczył w odniesieniu do samochodów hybrydowych.
Akurat w przypadku hybryd nie ma nic w tym dziwnego. Ale hybrydy to ślepa
uliczka.
> Generalnie cała ta ekologia to jedna wielka obłuda
> i mamienie ciemnego ludu :-)
Oczywiiiiście. DPFy w dieslach to też mamienie ciemnego ludu. Podobnie
przechodzenie na pompy ciepła czy grzanie prądem w domach (szczególnie tych
nowych) zamiast kotłować węglosyfem, to taka sama "obłuda".
I oczywiście wiadomo, że prąd (szczególnie u nas) jest z węgla -- ale dla
LUDZI którzy energię muszą wykorzystać do ogrzania domu różnica jest
kolosalna.
Jednak korzystniej jest gdy energia jest produkowana pod miastem, w
elektro(ciepło)wni gdzie kominy są wysoko (a więc emisja jest wysoko w
atmosferę), spaliny są filtrowane a związki toksyczne redukwoane w znacznym
stopniu, niż gdy tę samą energię zdobywa się paląc pod strzechą w sposób
praktycznie niekontrolowany, często z większymi stratami niż straty na
przesyle prądu, dodatkowo bez filtrowania syfów na kominie wyrzucając
związki toksyczne i rakotwórcze prosto w nos swój i sąsiadów w bardzo
trujących stężeniach.
Myślę, że w przypadku pojazdów elektrycznych przekładnia jest taka sama.
Ergo, ktoś twierdzący że "cała ta ekologia to obłuda i mamienie ciemnego
ludu" zwyczajnie jest ignorantem i nie mniejszym oszołomem niż skrajni
ekofaszyści co się łańcuchami do drzew przywiązują.
--
Pozdor
Myjk
-
125. Data: 2016-04-04 08:08:33
Temat: Re: Tesla
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 3 Apr 2016 14:18:44 -0500, Pszemol napisał(a):
> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>> Dnia Sun, 3 Apr 2016 09:33:21 -0500, Pszemol napisał(a):
>>>> Abs jest dobry. Tu nie ma dyskusji.
>>> Teraz już prawie wszyscy tak uważają.
>>> Ale 20-30 lat temu uważano go za fanaberię.
>> Nadal uwazam za fanaberie. Hamowanie nigdy nie sprawialo mi klopotu
>> :-)
> Mało jeździsz skoro jeszcze z ABS nie skorzystaleś...
A moze wystarczajaco duzo jezdzilem bez, zeby mi teraz byl potrzebny?
:-)
Niewiele daje (doswiadczonemu kierowcy), a koszta rosna i zepsuc sie
moze :-)
J.
-
126. Data: 2016-04-04 09:04:24
Temat: Re: Tesla
Od: Shrek <...@w...pl>
On 04.04.2016 08:01, Myjk wrote:
> Jednak korzystniej jest gdy energia jest produkowana pod miastem, w
> elektro(ciepło)wni gdzie kominy są wysoko (a więc emisja jest wysoko w
> atmosferę), spaliny są filtrowane a związki toksyczne redukwoane w znacznym
> stopniu, niż gdy tę samą energię zdobywa się paląc pod strzechą w sposób
> praktycznie niekontrolowany, często z większymi stratami niż straty na
> przesyle prądu, dodatkowo bez filtrowania syfów na kominie wyrzucając
> związki toksyczne i rakotwórcze prosto w nos swój i sąsiadów w bardzo
> trujących stężeniach.
Akurat tu nie trafiłeś. Sprawność wytwarzania energii elektrycznej jest
niestety żałośnie niska. Powiedzmy 40%. do tego przesył 90%. Razem
będziesz miał jakieś 35%. Samo ogrzewanie prąd-ciepło 100%.
Dla grzania węglem bezpośrenio na miejscu będzie to pewnie coś koło 80%.
Dołóż jakieś koszty dystrybucji węgla (choć do elektrowni też trzeba
dowieźć, ale będzie sprawniej) wychodzi ci, żeby w elektrowni trzeba
skotłować jakieś 2 razy więcej węgla niż lokalnie.
> Myślę, że w przypadku pojazdów elektrycznych przekładnia jest taka sama.
Inna. Dla ogrzewania czy to prądem czy węglem, sprawność jest bardzo
wysoka. Dla silnika spalinowego jest niska (podobnie jak wytwarzanie
energii elektrycznej), więc prąd będzie wypadał korzystniej niż przy
ogrzewaniu, ale nie aż tak. Generalnie to liczono i tramwaj emituje
więcej CO2 (czyli jest mniej sprawny energetycznie) od autobusu. Tesla
będzie jeszcze mniej sprawna od tramwaju, bo dochodzą straty na
ładowaniu i wożeniu ze sobą akumulatorów.
> Ergo, ktoś twierdzący że "cała ta ekologia to obłuda i mamienie ciemnego
> ludu" zwyczajnie jest ignorantem i nie mniejszym oszołomem niż skrajni
> ekofaszyści co się łańcuchami do drzew przywiązują.
Nie do końca jest to prawdą - zależy co liczysz - jak CO2 to dopóki w
elektrowni spalasz węgiel, będzie gorzej. Jak inne syfy - z elektrowni
wylatuje prawie czysta para, a śmieci składuje się na hałdach. Pytanie
czy taka hałda jest faktycznie fajna;)
Shrek.
-
127. Data: 2016-04-04 10:03:42
Temat: Re: Tesla
Od: robot <r...@o...pl>
W dniu 2016-04-01 o 15:54, J.F. pisze:
> Użytkownik radekp napisał
> Fri, 1 Apr 2016 15:43:37 +0200, w <j...@p...onet.pl> napisał(-a):
>>> A Przemysla do Swinoujscia i tak trudno w jeden dzien dojechac :-)
>> A4+S3 = 10-11h?
>
> No fakt, zapomnialem, ze poprzedni rzad troche jednak tych drog zbudowal.
>
Przypominam, że rząd nie zajmuje się budowaniem dróg.
-
128. Data: 2016-04-04 10:37:31
Temat: Re: Tesla
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ndt752$sln$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2016-04-01 o 15:54, J.F. pisze:
> Fri, 1 Apr 2016 15:43:37 +0200, w <j...@p...onet.pl>
> napisał(-a):
>>>> A Przemysla do Swinoujscia i tak trudno w jeden dzien dojechac
>>>> :-)
>>> A4+S3 = 10-11h?
>
>> No fakt, zapomnialem, ze poprzedni rzad troche jednak tych drog
>> zbudowal.
>
>Przypominam, że rząd nie zajmuje się budowaniem dróg.
Bezposrednio to moze i nie, ale daje pieniadze i wyznacza dyrektora
GDDKiA.
No i przez wojewodow wydaje pozwolenia na budowy :-)
J.
-
129. Data: 2016-04-04 10:42:03
Temat: Re: Tesla
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Fri, 1 Apr 2016 22:06:26 +0200, w
<56fed4c2$0$22822$65785112@news.neostrada.pl>, nadir <n...@h...org>
napisał(-a):
> W zimie 20% krótszy ale jakie są realne, średnie przebiegi między
> ładowaniami? Masz jakieś linki?
Może coś będzie na spritmonitor.de ?
-
130. Data: 2016-04-04 10:44:13
Temat: Re: Tesla
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Fri, 1 Apr 2016 10:27:07 -0500, w <ndm3q8$u05$1@dont-email.me>, Pszemol
<P...@P...com> napisał(-a):
> r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:
> > Fri, 1 Apr 2016 08:32:58 -0500, w <ndlt47$3m9$2@dont-email.me>, Pszemol
> > <P...@P...com> napisał(-a):
> >
> >> Jak masz mało urlopu i Ci się spieszy to do Madrytu lecisz samolotem po
> >> pracy i w ten sam wieczór jestes gdzie chcesz być.
> >
> > Widzę primaaprilisowo gadasz głupoty :)
>
> Nie rozumiem... Dlaczego głupoty?
Do Madrytu nie dolecisz po pracy, chyba że pracujesz na 1/2 etatu.