    From: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Termotransfer - jednak nie takie łatwe :)
    Date: Fri, 07 May 2010 18:16:41 -0400

    On 05/07/2010 03:35 PM, Grzegorz Kurczyk wrote:
    > w ręku. Jak Kolega chce się bawić w termotransfer, to w proponuję zacząć
    > od laminatora. Używam laminatora TESCO VLam01 z dorobionym
    > elektronicznym termostatem.

    Na żelazku też można zrobić ładną płytkę, tylko trzeba dociskać wałkiem
    gumowym (albo lepiej silikonowym). Ja używam takiego:
    http://www.joann.com/joann/catalog/productdetail.jsp
    ?PRODID=xprd74859
    Drukuję oryginalnym tonerem HP na papierze kredowym, 2-3 minuty na
    żelazku, przejechać kilka razy we wszystkie strony i płytka do
    odmaczania. Nie sprawdzałem jak gęsto da się zrobić ścieżki ani jaką
    najcieńszą, ale w miarę standardowe płytki (scieżki 7mils, po jednej
    ścieżce pomiędzy nogami scalaka) wychodzą jak żyleta, bez widocznych
    podtrawień.
    Laminat przed trawieniem czyszczę włókniną do szorowania przypalonych
    garnków (najlepiej wychodzi na sucho, ale się pyli), spłukuję wodą,
    jeśli po tym zostają jeszcze miejsca których nie trzyma się woda,
    domywam mydłem.
    Papier po odmoczeniu ścieram albo palcem, albo delikatnie wiskozową
    gąbką do mycia naczyń.
    Płytki trawią się max. 10 minut, zwykle ok. 5ciu. Trawię w płaskim
    pojemniku plastikowym, który sobie pływa sobie w większym, wypełnionym
    gorącą wodą. Chlorku wlewam tyle,żeby dobrze pokryło płytkę (czyli
    niewiele. Zwykle ok. 75-100ml). Dodatkowo podczas trawienia przecieram
    laminat gąbką do bejcowania (kawałek gąbki na drewnianym trzonku).
    Dzięki temu zgarniam produkty trawienia, i cały czas trawi się w świeżym
    chlorku.
    Myślałem nad trawiarką, ale nie mam jej gdzie przechowywać, a tak po
    trawieniu chlorek wlewam do butelki i cała aparatura wraca do szuflady.

    pzdr.
    j.