  • Data: 2013-12-12 00:31:22
    Temat: Re: Termopara - jak to używać
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Marek napisał:

    > Dokonujesz jakiegoś skrótu myśliwego, którego nie rozumiem.
    > Przecież zamiana ciepła w pracę to istota silnika cieplnego.

    Ja? Skrótu?! Dokładnie opisuję wymagania. Ciepło, czyli energia
    wewnętrzna, do temperatura (bezwzględna) pomnożona przez ilość
    materii i ciepło właściwe. Tej energii nie potrafimy spozytkować.

    > Chodzi Ci o wymóg istnienia różnicy temp. aby aby proces mógł
    > przebiegać?

    Tak to właśnie wygląda. Musi być *przepływ* ciepła. Ale to żadna
    sensacja. Nie potrafimy spożytkować ciśnienia (na przykład na dnie
    oceanu), ale różnicę ciśnień, to jak najbardziej. Nic nam po samym
    potencjale elektrycznym, ale różnica potencjałów (napięcie), to już
    rzecz użyteczna.

    --
    Jarek