  • Data: 2013-12-12 12:11:31
    Temat: Re: Termopara - jak to używać
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:52a988c0$0$2354$65785112@news.neostrada.pl...

    > Odpowiedź brzmi:
    > Nie będzie wpływać temperatura obwodu poza termoparą, ani też temperatura
    > miernika, pod warunkiem, że dla bieguna dodatniego oraz ujemnego użyjemy
    > takich samych materiałów.
    > Na pomiar siły termoelektrycznej (STE) wpływa nie tylko różnica pomiędzy
    > spoiną, a zimnymi końcami termopary, ale także każdy styk i każda zmiana
    > materiału, czyli każde kolejne złącza: przewód-wtyki, wtyki-gniazda itd.
    > Dalsze przewody, styki oraz mierniki nie mają znaczącego wpływu, pod
    > warunkiem, że poszczególne elementy tzn. przewody i zaciski są wykonane z
> [...]
    Nigdy nie zajmowałem się pomiarami temperatury.
    Wypowiadam się jedynie na podstawie tego co pamiętam z fizyki ze szkoły.

    Nie napisałeś, że zakładasz, że cały obwód poza termoparą znajduje się w
    jednej temperaturze.
    Moim zdaniem:
    1. Jeśli poszczególne fragmenty (poszczególne styki) obwodu (tego poza
    termoparą) będą w różnych temperaturach to identyczność materiałów nic nie
    gwarantuje (z Twojej wypowiedzi wygląda, że gwarantuje).
    2. Jeśli cały obwód poza termoparą znajduje się w jednej temperaturze to
    identyczność materiałów jest zbędna (z Twojej wypowiedzi wynika, że jest
    niezbędna).

    Zdaję sobie sprawę, że dążąc do dokładności być może dojdziemy do materiałów
    z tej samej partii produkcyjnej bo teoria teorią, a w praktyce różnie bywa.
    P.G.