    Subject: Re: Teraz Holandia
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: twistedme <t...@o...pl>
    Date: Tue, 19 Apr 2016 11:41:15 +0200

    W dniu 2016-04-19 o 11:33, J.F. pisze:
    > Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Raczej inaczej - w natloku roznych napojow i "wyrobow sokopodobnych"
    > Unia postanowila uporzadkowac rynek sokow owocowych ... no i okazalalo
    > sie, ze sa jeszcze soki z marchewki.
    > Prosciej bylo napisac "na potrzeby niniejszej dyrektywy marchew uznaje
    > sie za owoc" niz wszedzie dopisywac
    > "sokow owocowych i z marchwii".

    > Raczej, zeby poprzec jednego z dostawcow, powiazanych z pewnym krajem
    > unii przez stare zaleznosci kolonialne :-)
    >
    > J.

    Nie drążyłem tego tak głęboko, kiedyś o tym czytałem. Coś znalazłem
    teraz na szybko:

    "O zakwalifikowanie marchewki jako owocu poprosiła bowiem Portugalia
    (tak, poprosiła!). Dlaczego? To proste - Unia dotuje produkcję dżemu.
    Dżemy, w unijnych przepisach, mogą być robione tylko z owoców. A
    Portugalia, jak na złość, lubuje się i produkuje na potęgę dżem z
    marchewki."

    "Swojego czasu przez Europę przetoczyła się dyskusja o zakrzywieniu
    bananów. Powód? UE postanowiła, że produkt, by mógł być uznany za
    banana, musi być odpowiednio zakrzywiony, mieć konkretny kształt.
    Głupie? Być może, ale miało służyć temu, by sprowadzano banany głównie z
    francuskich kolonii. UE, ostatecznie, wycofała się jednak z tego przepisu."

    "Podobny przypadek to ślimaki, uznawane przez UE za ryby. Tutaj z kolei
    za taką klasyfikacją lobbowała Francja. Unia dotowała hodowle ryb, ale
    nie hodowle ślimaków. By więc wilk był syty i owca cała, UE uległa
    prośbom Francuzów i uznała ślimaka za rybę. Teraz Francja, która jest
    największym w Europie producentem tego specjału, może dostawać na nie
    dotacje."

    http://natemat.pl/33801,marchewka-to-owoc-unijne-abs
    urdy-to-nic-innego-jak-polityczna-zmowa-i-walka-o-ka
    se